Ez itt a legújabb győri Audi
Az Audi is beszáll a ligába, ahol az ügyfelek egy fura ellentmondásra buknak: magas hasú autó kell nekik alacsony tetővonallal. A Q3-ból csinálták meg az első kupés crossoverüket, a Q3 Sportbacket, amit Győrben gyártanak majd. Ahogy minden motorját, amivel kezdetben venni lehet.
A legtöbb szögből nézve fel sem tűnik, hogy ez nem egy mezei Q3, és ez nem véletlen. Az Audi nem piszkálta meg mélyen a határait, a Sportback csupán a 1,6 centivel hosszabb és 2,9 centivel laposabb az alapját adó új Q3-nál. Ennél kisebb munkával talán még nem dobott ki új modellt az Audi, de hülyék lennének nem beszállni ebbe a kevert kategóriába, ha van igény kis városi terepjáróra, ami kevésbé gombóc és kicsit meredekebb szögben áll a hátsó ablaka. Hátul azért itt ennél többről volt szó. Úgy megnyújtották az alsó sarkokban lévő nyílásokat, mintha az orron lennének, ezzel együtt pedig lett egy sportosabb és diffúzor-szerűbb vége a Sportbacknek, ami többet adott a sportosabb kisugárzáshoz, mint a komplett tetőlapítás.
A Q3 méreténél (4,5 méter hosszú, 1,84 méter széles) necces játék kupésat játszani, de fejtérből még maradt elég hátul is. Abból a másfél centis nyúlásból nyilván egy sem ment a tengelytávba, így a kicsit lejjebb futó tetővel inkább csak kisebb lett odabent. Sőt, a sajtóanyag szerint a Q3 tizenöt centijével szemben itt csak 13 centis sínen lehet tologatni a hátsó üléssort. Meredekebben is állnak a támlák itt, mint az alapmodelnél. Talán ez az átverés is segít a fejtérben, na meg abban, hogy a meredekebb hátsó ablak ellenére is ugyanúgy 530 literes maradt a csomagtartó. A döntött üléseknél már kijön a leengedett tető hátránya: 1525 liter helyett itt már csak 1400 van.
A menürendszer is ismerős már, leszámítva, hogy itt bekerül a kínálatba a hangfelismerős Alexa, az Amazon virtuál asszisztense. Lényegében egy kicsit okos mesterséges intelligencia, ami egész tág határok között képes megérteni az utasításokat. Egy autós menüt legalábbis könnyen lehet vezérelni vele.
A kupés Q3 ősztől lesz elérhető, de egyelőre nem tiszta, mennyi lesz a sportbackség felára. Annyi biztos, hogy a 230 lovas kétliteres TFSI-vel és egy 150 lóerős dízellel kezd majd, de várhatóan még idén jönnek további motorok is. Egy erősebb dízelt, és egy belépő szintű benzines ígérnek, utóbbi alapból 48 voltos hibridrendszerrel jön majd.