Megszabadulhat néhány típusától a BMW

2019.07.31. 10:30

Az Automobile magazin híre szerint a BMW vezetése már döntött több sportos modell kifuttatásáról, de meglepő módon a ma kifejezetten a divathoz illeszkedő X2-es sem élné túl a tisztogatást.

Természetesen nem azonnal állnak le a kérdéses típusok gyártásával, sőt egészen frissek is akadnak a listán, amelyeknek akár 6-7 évük is lehet, mielőtt utód nélkül beszüntetik a gyártásukat. Ilyen a Z4 és a 8-as sorozat kétajtós tagjai: ezek viszonylag gyorsan szűkülő piacra készülnek most is, így a következő évtized közepétől állítólag megszabadulnak tőlük.

Ha igaz a hír, szintén megszűnik a nyitott 2-es sorozat, és az X2-es is. Ez utóbbi, bár gyorsan növekvő kategóriában versenyez, az első eladási eredmények alapján valóban nem látszik húzómodellnek. Az első teljes évében Európában 35 ezer fogyott, míg a tágasabb, de hasonló méretű X1-ből 111 ezret adtak el.

Elképzelhető, hogy ezeknél sokkal korábban hamarabb tűnhet el a 7-es sorozat rövidebbik változata, de ez sem fog túlságosan hiányozni: világszerte sokkal keresettebb a hosszabb kivitel, Észak-Amerikában már most sem kapható más.

Még egy modell van, amely ugyan el nem tűnik, de teljesen más formát ölt majd: az i3 villanyautó. Ezt állítólag egy, az X1-eshez hasonló méretű és arányú elektromos modell váltja, amely a méregdrága szénszálas karosszéria helyett a hagyományos módon, fémből készül majd.

Az Automobile cikke, amely nem jelöl meg hivatalos forrásokat, de elég határozottan fogalmaz, nem csak a BMW-ről tartalmaz érdekes részleteket, de a Miniről is. Állítólag nem csak a Rocketman, de a jelenlegi három- és ötajtós alap-Minik gyártását is áthelyeznék az új kínai partnertől, a Great Walltól származó műszaki alapokra, csak a Countryman utóda, és néhány, egyelőre ismeretlen nagyobb Mini maradna BMW platformon.

A lap azt is tudni véli, hogy a BMW és a Mercedes tavaszi tárgyalásai, amelyek közös műszaki alapokat eredményezhettek volna, zátonyra futottak. Korábban állítólag azt tervezték, hogy közösen fejlesztik majd jövőbeli személyautóik alapjait – ilyen téren a Mercedes áll rosszabbul, ott jelenleg még tízféle padlólemez van gyártásban – de a cikk szerint a két vállalat delegációi legalább részben büszkeségből képtelenek voltak megegyezésre jutni.

A BMW hosszabb távú stratégiája persze sokat változhat épp a következő egy-két év során, mivel a cég vezetése épp változik: Harald Krueger vezérigazgató helyét augusztus közepétől veszi át Oliver Zipse, és szinte biztos, hogy az új vezető a cég terveiben is változásokat hoz majd.