A piackutatók valószínűleg orbitális rést találtak a BMW palettáján és kénytelenek voltak bedobni az ötletet, hogy kell egy páncélozott luxusautó. Hogy ez tovább tetézzék, beillesztették a ma futó SUV mániába. Így születhetett meg a BMW X5 VR6, ami nem a Volkswagen híres szűkhengerszögű hathengeresét kapta, hanem rengeteg plusz fémet meg egy rakás okosságot az alap X5-höz képest.
Az autó megtartotta az alumínium vázszerkezetét, viszont ezt mindenhol megerősítették nagy szilárdságú acéllal. Ugyanilyen lemezeket pakoltak az ajtókba, a tetőlemez alá, a csomagtartófedélbe és a motortér köré. Az ablakokat 33 milliméteres golyóálló üvegre cserélték, amiben polikarbonát rétegeket helyeztek el, hogy a repeszeket és a fémszilánkokat könnyebben felfogja. Elméletileg az AK-47-es automata puskát vették alapul, aminek a lövéseit kivédte a VR6, úgyhogy az alatt nincs nagy gond.
Az autó négyméteres közelségében felrobbanthatunk 15 kiló TNT-t vagy közvetlen az autó alatt 200 gramm C4-et. Ezek ellen nagy szilárdságú acéllemez véd a megerősített haspáncélban, de ha véletlen taposóaknára hajtunk, vagy kézigránátot dobnak alánk, akkor sem lehet nagy gond. Az autót ellátták modern szűrős, négyzónás klímával, masszírozós ülésekkel és mindenféle kényelmi extrával, amit az alap X5-ösök is tudnak. A plusz elektronika, amivel szolgál a VR6 az egy támadás esetén aktiválódó védelmi rendszer, ami azonnal riasztja a megadott erősítést vagy biztonsági szolgálatokat.
A BMW nem árulta el milyen nehéz a páncélozott X5, de egy optimista 13 liter/ 100 kilométeres fogyasztási adattal azért megpróbálják elkábítani a vásárlókat. Az autó mozgatásáért egy 4,4 literes kétturbós V8-as felel majd 530 lóerővel és 1800-as fordulattól érkező 750 Nm-es csúcsnyomatékkal. Így is eléri majd 5,9 másodperc alatt a százas tempót, viszont a féktelen mókát az elektronika szabályozza 210 Km/h-nál.
Az autót főleg Dél-Amerikába, Afrikába és Oroszországba szánják, de valószínűleg bárhol elérhető lesz ahol jelen van a BMW. Árakról nem beszéltek egyelőre, de ha csak a hasonlóan páncélozott Mercedesek árát vesszük, nem lesz olcsó játék az X5 VR6 - és nem is lesz olyan szórakoztató, mint egy Golf VR6.