Már eddig is elég sok részletet lehetett tudni a Honda fura nevű elektromos kisautójáról, de a végleges, sorozatgyártott változat specifikációit csak most osztotta meg a gyártó. Ez alapján a Honda e pont az lesz, aminek látszik: egy vagány városi kisautó.
És annak sem átlagos. Már a fapados változaton sem lesz oldalsó visszapillantó, a hűlt helyükre kis kamerákat szereltek és a beltéri kijelzőkön leshetjük a szomszéd sávot. Ezzel a megoldással és a süllyesztett kilincsekkel még inkább egy jó érzékkel csiszolt kavicsra hasonlít a forma. Nincsenek törések és élek, a felületeket a kéttónusú fényezés és a lámpák fekete üvegszerű háza tagolja ízlésesen. Az összkép kicsit retro, de közben egyértelműen érződik, hogy egy modern autót látunk.
A beltér hasonlóan egyedinek ígérkezik. A műszerfalat gyakorlatilag sofőrtől anyósig két 12,3 inches LCD borítja, és az egybefüggő kijelződeszka két végén még ott van a vezető felé fordított digitális visszapillantó kamerák képe. Szerencsére a képernyő rengetegben a klímaszabályzás gombjainak és tekerentyűinek azért maradt elég hely. Ha a szokatlan megoldásokhoz még hozzávesszük a kétküllős kormányt is, akkor már tényleg egy egészen egyedi belteret kapunk, ami jól passzol a szintén nem tucat külsőhöz.
A modern beltérhez tartozik egy beszédfelismerő rendszer, ami ugyan magyarul biztosan nem fog működni, de ha 'Ok Honda' megszólítással elkezdünk angolul csacsogni a Honda Personal Assistanttel, elméletileg választ kaphatunk navigációs kérdésekre, vagy akár a fedélzeti beállításokat is intézhetjük. Ezen felül tartozni fog a Honda e-hez egy app is, amivel távolról nyithatjuk-csukhatjuk az ajtókat, vezérelhetjük a klímát, és figyelemmel kísérhetjük a töltöttségi szintet.
Azt eddig is lehetett tudni, hogy a padlóba egy 35,5 kWh-s akkumulátor fog kerülni, de most végre az is kiderült, hogy ez hozzávetőlegesen 220 kilométerre lesz elég, ami a hétköznapokra maradéktalanul megfelel, főleg, hogy a Honda 30 perces töltést ígér 80 százalékra. A hátsókerékhajtás és az aksi miatt alacsonyra került tömegközéppont már önmagában kellemes vezetési élményt sejtet, de az erősebbik, 152 lóerős villanymotorral és a nyolc másodperces százas sprinttel akár még tűrhető élményautó is lehet belőle. Akinek nem célja a gyorsulgatás, az választhatja majd 134 lóerővel is, feltehetően olcsóbban, bár árakról egyelőre nincs hír. Ha olvasnál még a Honda e-ről, ide érdemes klikkelni. Papp Tibi már vezette a prototípust egy titkos bemutatón.