Már eddig is elég sok részletet lehetett tudni a Honda fura nevű elektromos kisautójáról, de a végleges, sorozatgyártott változat specifikációit csak most osztotta meg a gyártó. Ez alapján a Honda e pont az lesz, aminek látszik: egy vagány városi kisautó.

És annak sem átlagos. Már a fapados változaton sem lesz oldalsó visszapillantó, a hűlt helyükre kis kamerákat szereltek és a beltéri kijelzőkön leshetjük a szomszéd sávot. Ezzel a megoldással és a süllyesztett kilincsekkel még inkább egy jó érzékkel csiszolt kavicsra hasonlít a forma. Nincsenek törések és élek, a felületeket a kéttónusú fényezés és a lámpák fekete üvegszerű háza tagolja ízlésesen. Az összkép kicsit retro, de közben egyértelműen érződik, hogy egy modern autót látunk.
A beltér hasonlóan egyedinek ígérkezik. A műszerfalat gyakorlatilag sofőrtől anyósig két 12,3 inches LCD borítja, és az egybefüggő kijelződeszka két végén még ott van a vezető felé fordított digitális visszapillantó kamerák képe. Szerencsére a képernyő rengetegben a klímaszabályzás gombjainak és tekerentyűinek azért maradt elég hely. Ha a szokatlan megoldásokhoz még hozzávesszük a kétküllős kormányt is, akkor már tényleg egy egészen egyedi belteret kapunk, ami jól passzol a szintén nem tucat külsőhöz.
A modern beltérhez tartozik egy beszédfelismerő rendszer, ami ugyan magyarul biztosan nem fog működni, de ha 'Ok Honda' megszólítással elkezdünk angolul csacsogni a Honda Personal Assistanttel, elméletileg választ kaphatunk navigációs kérdésekre, vagy akár a fedélzeti beállításokat is intézhetjük. Ezen felül tartozni fog a Honda e-hez egy app is, amivel távolról nyithatjuk-csukhatjuk az ajtókat, vezérelhetjük a klímát, és figyelemmel kísérhetjük a töltöttségi szintet.
Azt eddig is lehetett tudni, hogy a padlóba egy 35,5 kWh-s akkumulátor fog kerülni, de most végre az is kiderült, hogy ez hozzávetőlegesen 220 kilométerre lesz elég, ami a hétköznapokra maradéktalanul megfelel, főleg, hogy a Honda 30 perces töltést ígér 80 százalékra. A hátsókerékhajtás és az aksi miatt alacsonyra került tömegközéppont már önmagában kellemes vezetési élményt sejtet, de az erősebbik, 152 lóerős villanymotorral és a nyolc másodperces százas sprinttel akár még tűrhető élményautó is lehet belőle. Akinek nem célja a gyorsulgatás, az választhatja majd 134 lóerővel is, feltehetően olcsóbban, bár árakról egyelőre nincs hír. Ha olvasnál még a Honda e-ről, ide érdemes klikkelni. Papp Tibi már vezette a prototípust egy titkos bemutatón.
Új hátsókerekes Honda a láthatáron!
Ehhez jön még az 50:50-es tömegeloszlás, persze a Honda e elektromos. Viszont sosem fog letörni a tükre, mert nincs.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
