Így keresik meg az akkumulátorra valót
A bajor márka frankfurti standját három koncepció, és azok hatalmas veséi uralták, ám ettől még nem csak a jövőt mutatták meg, de a jelen újdonságait is. Mostantól rendelhető például az M8, melyben 600 lóerős feltöltött V8 dolgozik, vagy ha ez nem lenne elég, akkor a Competition csomag további 25 lóerőt ad hozzá.
Szériafelszerelés a nyolcsebességes M Steptronic váltó és az M xDrive, természetesen aktív M differenciálművel. A Coupé és a Cabriolet egyaránt megkapja az új hajtásláncot, de nem csak a motorhoz nyúlt hozzá a Motorsport részleg, hanem az egész autót pályahasználatra optimalizálta. Ennek köszönhetően az M8 fékpedálja kétféle beállítást ismer, ebből az egyik bizonyára versenypályára való, a másikkal utcán lehet finoman lassítani. A „sima” M8 Coupé 3,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a Competition változat pedig 3,2 alatt, és már magyar áraik is vannak: az M8 Coupé 48 millió forint, az M8 Competition Cabriolet pedig 56 millió.
De itt nem ért véget a 8-as BMW családbővítése, bemutatkozott a Gran Coupé is. A négyajtós változat egyelőre nem kapta meg az M-kúrát, induláskor a 840i, M850i és 840d elérhető, 320-530 lóerő között. A belépőmodell 840i-ben soros hathengeres motort találunk, és ez kapható hátsókerék-meghajtással is, míg a másik két géphez kötelező az xDrive. Érdekesség, hogy bár alapvetően négyszemélyesnek szánják, a hátsó középső helyre is került biztonsági öv. Talán azért, mert a karosszéria átalakítása során 201mm-rel lett hosszabb a tengelytáv, mint a 8-as Coupé-ban, azaz nem csak dísz a hátsó tér. A 840i Gran Coupé 30 millió forintos áron már rendelhető, azaz egymillióval olcsóbb, mint a kétajtós kupé.
A frankfurti BMW stand legsarkában, egy szűk mezsgyén szinte eldugva állították ki a harmadik világpremierjüket, az X6 új generációját. Ez a kis trükk persze nem zavarta meg a jó orrú firkászokat, elsősorban az ázsiai sajtó képviselőit, akik körülzsongták a minden bizonnyal sok vevőt érdeklő kocsit. A terepkupé lényegében nem változott semmit, ugyanazon elvek mentén építkezik, csak megkapta a BMW minden aktuális luxusát.
Négyféle motorral választhatjuk, hathengeres a 30d (249 LE), a 40i (340 LE) és az M50d (400 LE), míg a 450 lóerős M50i V8-as. A lóerő szerint felfelé haladó árlistán a 30d a belépőmodell 21,5 millió forinttal, de még az M50i is harmincmillió alatt marad, tehát a 8-as szériához képest jutányos. Sziluett alapján nehéz lesz megkülönböztetni a kifutó generációtól, de a vesék nőttek, és már nem teljesen lekerekítettek, hanem csúcsban végződnek a fényszórók felőli oldalukon.
További cikkek a Frankfurti Autószalonról:
- Ennél biztonságosabb Volvót nem kapsz
- Hogy tud ellenállni egy Kalasnyikovnak az XC90? Úgy, hogy beleépítenek még egy XC90-esnyi páncélt.
- Ez a kínai SUV népszerű szegmensbe érkezik
- A WEY VV7 egy kupsé SUV, ami mostanában az egyik legnépszerűbb piac. Hibrid is, ami tovább javítja az esélyeit.