Rekord helyett elcsomagolt a Tesla a Nordschleiféről
Publikus köridő nélkül, egy lerobbanással és egy nagyotmondással hagyta hátra a Nordschleifét a Tesla. A nagy nyilvánosság előtt megélt Porsche-verés még odébb van, heteken belülre ígérik.
A hét autóipari félbulvárja volt, hogy a Tesla megtalálta magának a Nordschleifét. A húszkilométeres pályát, ahol a Porschénak óriási múltja van, és ahol a Porschét megverni mindennél nagyobb reklámérték. Most, hogy a németek első villanyautója, a Taycan ment ott egy 7:42-es kört nemrég, amivel rögtön a leggyorsabb szériagyártású villanyautó lett, a Teslának volt mit megdöntenie. Állítólag a héten ez sikerült is nekik. Nem is kicsit, 7:23-as kört mértek egy pályán körözgető Model S-nek egymástól független szpotterek a stoppereikkel, ami már az alázás szintje, de sok a furcsaság a talán rekorder Model S körül.
Az már eddig sem volt titok, hogy a Model S-ben nem valamelyik szériahajtás volt, hanem a Plaid nevű hárommotoros változat (a hátsó tengelyen két motor van), ami leghamarabb jövő év végén kerülhet forgalomba. A pályán körözgető két Model S bódéját is átfaragták kicsit, kaptak például egy hátsó szárnyat, de ami a legfontosabb lehet, az az abroncs. Vagy Goodyear Eagle F1 Supersport RS-ek vagy Eagle F1 Supercar 3RS-ek voltak rajtuk. Bármelyik is, a lényeg, hogy ezek kimondottan pályára készült semi-slickek, azaz nem olyan abroncsok, amikkel egy Teslát meg lehet rendelni a Teslától. Ezzel szemben a Porsche Taycan Pirelli P Zerókkal volt szerelve, amit a sorozatgyártásnál is kap. Így már mindjárt nem szól olyan nagyot az a közel húsz másodperc különbség.
Szóval eleve sok kérdés van a Tesla nürburgringi autói körül, és szintén nagy a homály a futott köreik körül. Hivatalos köridőt nem közöltek, teljes körös belsőkamerás videónak semmi nyoma, azaz továbbra is csak a pálya szélén állók stoppereire lehet támaszkodni. A Teslának elvileg szerdára és szombatra is volt foglalt ideje rekordkísérletre a pályán, de az elsőn nem született semmi érdemi, szombaton pedig már nem is próbálkoztak. Sőt, szerdán volt egy ciki bakijuk is, amikor a vörös Model S megállt a pályán.
Taycan literally lapping broken down Model S$tsla pic.twitter.com/eLX9WRQuSz
— La Mosca (@evdefender) 2019. szeptember 19.
Az egész nordschleifei teslás projekt után nagy hiányérzete lehet a nyilvánosságnak, mert nagy dobást vártak tőlük az első hírek után és talán dobtak is egy nagyot, de ennek semmi nyoma. Önbizalmuk viszont lett a német kaland után. Azt mondják, most 7:20 körüli körre volna esélyük, de hazaviszik a tapasztalataikat és októberben felkészültebben jönnek vissza. Akkor reményeik szerint a 7:05-ös kör is meglehet.