Ez a kínai SUV népszerű szegmensbe érkezik
Láttunk Frankfurtban erősebb próbálkozást a kínaiaktól, meg gyengébbet is. Elcsépelt közhely, hogy a kínai gyártók jönnek fel, mint a vízi hulla, de valahogy mégis furcsa ilyet látni egy nagy európai szalonon. Ne szégyelljék, ha a WEY nem mond semmit, pár nappal ezelőttig nekem sem mondott, ez az odaát nagyon népszerű, de Európában is egyre ismertebb Great Wall leányvállalata. Mivel ugranának neki az európai piacnak, ha nem egy kupé-SUV-val?
A VV7 nem a valóságshow hetedik kiadása, hanem egy közepes SUV. Nem tudom, hogy a kínai dizájn disztingvált, vagy az európai ferdült el durván, de a WEY sokkal emészthetőbb, mint képen. Bizonyos szögekből újhullámos Volvo, máshonnan picit Camaro, de biztos vagyok benne, hogy mondjuk Hyundai-logóval sokan beneveznének rá. Furcsa persze, de nem aránytalan, és a sok jellegtelen krumpli között a VV7 egy hangyányival jellegzetesebb krumplinak tűnik. A belső érdekes, hiszen minden megvan benne, amit a mai trendek diktálnak, és nem is nagyon lóg ki a lóláb. Vannak kissé bumfordi megoldások, de azok sem csúnyák, csak 1-2 év finomodása kell még a részleteknek, az ember még azt sem tudja tiszta szívvel rámondani, hogy bazári.
Érdekes viszont, hogy egy standdal arrébb a Honda E- ben kedvünkre nyomkodhatjuk az infotainmentet, itt erre nincs esély, csak az előre beállított tolatókamera-animációt nézhetjük végtelenítve. A kényelemmel nincs gond, az átláthatósággal sem, és ha az ötméteres hosszból indulunk ki, a helykínálattal sem. Már az utastérben, mert a csomagtartóban a plug-in rendszer hatalmas akkuja sok helyet elvesz, a perem fölé magasodik jó két centivel. A villanymotor mellé egy kétliteres turbómotort csaptak, 223 lóerővel, és egy 7 sebességes duplakuplungos automatával. Ha a villanymotor és a négyhengeres is együtt teker, akár 6 másodperc alatt is elérheti a 100-at a gyáriak szerint.
Van még egy érdekes koncepció, a GT Pro, ráadásul ebben a Brabus keze is benne van. V8-as biturbótól azért nem kell tartani, ez egy optikai csomag, amely már viszont nehezen fér bele az európai ízlésvilágba. Hatalmas toldatok, agresszív lökhárító, és akkora diffúzor, hogy ha a Váralagút mellett állna, simán eltéveszteném. Mechanikai változtatás állítólag nem történt, a hatdugattyús féknyereg is valószínűleg inkább optikai jelleggel került fel.
Ebből nem valószínű, hogy elérhető autó lesz, de a VV7 egyből két kiszerelésben is támad: a C egy szerényebb, az S a sportosabb, drágább változat lesz. Egyelőre Ausztrália és Óceánia környéki forgalmazásról tudni, hogy Európába eljön-e a WEY, nem derült ki.
További cikkeink a 2019-es Frankfurti Autószalonról:
- Ennél biztonságosabb Volvót nem kapsz
- Hogy tud ellenállni egy Kalasnyikovnak az XC90? Úgy, hogy beleépítenek még egy XC90-esnyi páncélt.
- Körbetapogattuk az olcsó elektromos Volkswagent
- Nagy vállalás az ID.3 a Volkswagen részéről, ezzel akarják elhozni a villanyautót széles néprétegek számára. Beleültünk és megtapogattuk.