Ahogy a februári bemutató idején már jelezték is, a Polestar 2, az új villanyautó-márka első nagy szériás gyártáshoz tervezett modellje viszonylag magas áron kezdi meg európai pályafutását.
Németországban 58 800 eurót, azaz durván 19,5 millió forintot kérnek érte, Nagy-Britanniában 49 900 fontért adják majd, ami a gyenge font miatt most épp 18,6 millió forintot ér, Norvégiában 469 000 korona – durván 15,6 millió forint – lesz az ára a jelentős állami támogatás miatt, Svédországban 659 000 koronáért (20,2 millió forint), Hollandiában és Belgiumban pedig 59 800 euróért (19,8 millió forint) lesz kapható.
A Tesla Model 3-as ennél azért jóval kedvezőbb áron jön: Németországban a hátsókerék-hajtású alapváltozat 43 390 eurós alapáron érhető el, de a Performance csúcsváltozat is olcsóbb a maga 55 390 eurójával. A Polestar korábban azt ígérte, hogy lesz a kettesből egy 40 ezer eurós alapkivitel, az fordíthatna a viszonyokon, bár nem tudni, hogy az milyen hatótávot és teljesítményt kínál majd. Ezen felül biztosra mondták, hogy az első évben csak ez a drága változat lesz kapható.
Korrekt összehasonlítást végezni persze csaknem lehetetlen, hiszen a Teslákkal még most is akadnak minőségi problémák, míg a Polestar 2-t a Volvo tervezte, ahol sok évtizedes autógyártási tapasztalat áll rendelkezésre, viszont egy új kínai üzemben készül, ami nem feltétlen garancia a minőségre. Az viszont biztos, hogy a kétmotoros Teslák olcsóbban kínálnak nagyobb hatótávot és teljesítményt.
A Polestar 2 bevezető változata 500 km-es WLTP ciklus szerinti hatótávot kínál, és 402 loereje 5 másodperc alatt gyorsítja százra, ami abszolút értékben azért nem rossz teljesítmény, így várhatóan akadnak majd érdeklődők bőséggel. A tervek szerint a gyártást 2020 elején kezdik, és a jövő év közepén kezdik meg a szállításokat Európában.