Négyféle alapra készül Audi villanyautó
Érdekes módon nem is titkolják, hogy mennyire elbonyolódtak a VW csoport villanyautó-fejlesztései. Egyértelműen a rugalmasnak és szabványosnak szánt MEB és PPE platformok jelentik a jövőt, de az E-tron és a hamarosan érkező E-tron GT még nem ezekre épül.
Az E-tron, a jelenleg sorozatgyártásban készülő egyetlen elektromos Audi még az MLB Evo padlólemezt használja, amely alapvetően benzines modellekhez készült, de valamelyest átszabták a villanyautó gyors bemutatása érdekében. Ez nyilván átmeneti megoldás, viszont az E-tron leváltásával sem sietnek, ez is a kínálat része marad legalább a következő évtized közepéig.
A második elektromos Audi a tanulmányként már bemutatott E-tron GT lesz, amely már nem teljesen Audi fejlesztés. Ez a Porsche Taycan J1 nevű platformjára épül, ami a Porsche házon belüli fejlesztése, és szintén nem ígérkezik igazán hosszú életűnek. Mindenesetre a GT már jövőre piacra kerül.
Ezek után kezdi az Audi alkalmazni a szabványos, hosszabb távra szóló megoldásokat. 2021-re várható az idén tavasszal leleplezett Q4 E-tron tanulmány szériaváltozata, amelyet a Volkswagen ID.3-ból már ismert MEB platformra építenek. Ez már olyan megoldás, aminek a gyártására több üzemet is ráállít majd a VW-csoport, és több tucat kisebb teljesítményű autót építenek majd rá. A példányszám miatt ezek lehetnek a legelérhetőbb elektromos modellek az Audi kínálatában is.
Az Audi és a Porsche szakemberei azonban dolgoznak egy kifejezetten drágább modellekbe szánt elektromos platformon is. Ez a PPE nevű alapstruktúra a J1 és az elektromos MLB Evo padlólemezekkel szerzett tapasztalatok alapján készül, és olyan rugalmas kialakítású, hogy a cégcsoport minden prémium márkája használhassa, az Auditól a Bentley-ig. Itt több olyan megoldás is akad a csomagban, például az összkerék-kormányzás vagy a kerekenként szabályozott nyomatékelosztás alkalmazásának lehetősége, amit az MEB platformhoz nem fejlesztettek ki.
A PPE alapokra is kifejlesztett az Audi valamit, de ezt a járművet most csak lepel alatt mutogatták. Egyelőre Sportback-layout néven hivatkoznak rá, és képek alapján annyi egyértelmű, hogy ez is valamiféle kupétetős jármű lesz, de a hivatalos bemutatása még tanulmányautóként is hátra van.