Új villanyturbót mutat be a Garrett
Eddig elsősorban olyan feltöltőrendszereket küldtek gyártásba, ahol a hagyományos turbófeltöltő és egy villanymotoros hajtású centrifugál-kompresszor dolgozott együtt. A Garrett rendszere azonban nem ilyen: itt a turbófeltöltő tengelyére építették az elektromos hajtást.
Ezzel lényegesen egyszerűbb az E-Turbo felépítése, mint a több feltöltős rendszereké, így valószínű, hogy olcsóbb modellekbe is beépíthető lesz. A Garrett szerint a próbamotorjuk 16%-kal lett erősebb, 10,5%-kal nőtt a nyomatéka, és másfél helyett egy másodperc alatt ért el egy bizonyos nyomaték-értéket a hagyományos turbófeltöltővel felszerelt azonos motorral szembeállítva. Ezen felül 2-4% fogyasztáscsökkenést is ígérnek, bár ez valamivel kevesebb, mint a konkurencia akár 10%-os ígéretei.
A Garrett az alacsonyabb rendszerköltség mellett más előnyös tulajdonságokat is említ az E-Turbóval kapcsolatban. Ilyen, hogy a turbó felpörgetésére használt energia egy része visszanyerhető. Emellett, mivel nincsen szükség több feltöltőre, a szívó- és kipufogórendszer is egyszerűbb és rövidebb lehet.
Azt egyelőre nem árulták el, hogy melyik gyártó használja majd elsőnek az E-Turbo rendszert, de annyit elárultak, hogy 2021-ben, egy nagy teljesítményű modellben lesz először megvásárolható. Ráadásul azt mondják, már most tíz különféle típust fejlesztenek ilyen feltöltővel, azaz várhatóan több típusban is találkozhatunk majd vele a 2020-as évek első felében.