Itt a jövő – és az egy manga
Tokyo Motor Show 2019. – Daihatsu
Három autó, egyikből se tudjuk, mi lesz, de ha lehet szavazni, akkor kérjük mindet, mert elpazarolt ziccer lenne kihagyni bármelyiket.
Nagyon érdekes, hogy a Tokiói Autószalonon mennyire háttérbe szorult maga az autó, s hogy épp meghívónk, a Toyota, amely Japánban az autóeladások több mint ötven százalékát tartja a kezében, milyen autószerűtlen furcsaságokkal traktálta a több százas nagyságrendben, a világ minden pontjáról meghívott újságíróhadat. Még szerencse, hogy almárkájánál, a jellemzően kicsi és törpeautókat gyártó, 1967 óta a cégcsoporthoz tartozó Daihatsunál azért akadt látnivaló, méghozzá olyan, ami édes a szemnek.
Igen, jól érzi mindenki, csupa cukiság volt ott. Két aprócska, kei-szabványú autó és egy teljes méretű buszlimuzin, három üléssorral. Utóbbi állt a legközelebb a Toyota-standhoz, ahonnan épp átestünk, miután Anti kipróbálta, milyen XXI. századi, motorizált flaszterboszorkánynak lenni egy seprűnyéllel ott, ahol az ember normálisan valamilyen egész más dorongra vigyáz.

Ez az első autó, a WaiWai nekem ujjcsettintés-sebességgel a régi, hatvanas évekbeli Fiat Multiplát hozta be – a gömbölyű formák, kerek fényszórók, sima lemez homlokfal, a három sorban két-két ülés elrendezés mind a régi úttörőt idézte. Még a dupla vászontetőnek is volt egyfajta fiatos mellékzöngéje, igaz, ilyet először a kocka Pandán láttunk.
A WaiWai egyik leglényegesebb, kézzelfogható eleme a műszerfali kaktusz volt (na, ezt értékelje az Euro NCAP...), a legkevésbé kézzelfogható pedig a hajtása, amelyről egy standon ácsorgó céges ember azt mondta – igen, terveznek már motorral, s az feltehetőleg háromhengeres, ezer köbcentis lesz. Többet nem lehetett kihúzni belőle.

Ha a vázig csupaszítom, amit látok, a következő autó a standon, a TsumuTsumu (cümü-cümü) csak egy kei-méretű kisteherautó, amit talán majd villanyhajtás visz és a platóján cserélhető felépítmények lehetnek. Voltaképpen ennyi is ez a kis zöldség, nem több, de ettől még részleteiben borzasztó érdekes. A kis hasábfényszórói, a hátrafelé elcsusszanó ajtaja, a kretén mintájú gumijai, a járdaszegély-néző kisablaka a bal első ajtó alján, a motorosan felnyíló drónállomása a hátulján – ehh... csodás az egész, kár, hogy színtiszta tanulmány.
Az utolsó autó a stand ívén pedig Anti személyes kedvence, a WakuWaku volt, ismételten egy borsszem méretű izé, távolba tervezetten villanyhajtással. Ez volt az egyetlen, amelyiket annyira készre szereltek, hogy nemcsak az ajtajai nyíltak, hanem bele is lehetett ülni, ami azt jelzi, hogy vagy egy más létező autó szerkezetére húztak jövő-külsőt és -belsőt, vagy már annyira számolnak vele, hogy elkészítették legalább a vázát rendesen.
A WakuWaku egy SUV-szerű minifurgon, fantasztikusan érdekes első és padlóba hajtható hátsó ülésekkel, marmonkanna-oldalablakkal, hatalmas ajtókkal, ezer design-fogással és egy Renault F4/Kangoo-szerű zsiráfajtóval a tető hátsó részén. Utóbbit azonban valószínűleg csak képről látták a formatervezők, és nem tudták, mire való, mert a keletkező lyuk nem vezet be a raktérbe, hanem egy sekély, semmire se használható tálca van alatt, de mit számít ez? Hiszen úgyis csak tanulmány ez is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
