Sima, egyszerű vonalak jellemzik a Ferrari legújabb modelljét, talán az sem véletlen, hogy a bemutató fotókon egy metálszürke példány látszik.
A Roma egy újabb alapmodell a Ferrarinál, lényegében a Portofino kupé változatának tűnik, bár annál nem csak erősebb, de stílusában is mást képvisel. A 3,9 literes biturbó V8-as itt 620 lóerős, ami nem jelent nagyságrendi különbséget a Portofino 590 lóerejéhez képest, inkább azt jelzi, hogy a Romát hol helyezik el a Ferrarik erősorrendjében: ez most alulról a második a sorban.
A motorhoz dupla kuplungos, nyolcfokozatú váltó kapcsolódik – ez az SF90 Stradale típusból lehet ismerős – így az üresen 1472 kilogrammos sportkocsival 3,4 másodperc alatt érhető el a 100 km/h, és 9,3 alatt a 200-as tempó.
A Roma esetében azonban lényegesebb az, amit a Ferrari filozófiájában képvisel: ez ismét egy olyan modell, amely öltönyhöz is igazán jól passzol, szemben az elmúlt évek sportosabb stílusú modelljeivel. Az egyetlen polgáribb fazonú modell, a GTC4 Lusso már-már kombiszerű karosszériájával szintén nélkülözi azt az eleganciát, ami régebben jelen volt a Ferrari kínálatában.
Az újdonság egyébként nem csak stílusában lett könnyedebb, mint a Portofino, de a változás az autó fizikai megjelenésében is tetten érhető: nem csak könnyebb vagy 80 kilogrammal, de a maga 4,656 méteres hosszával és 1,974 méteres szélességével valamivel keskenyebb és rövidebb is.
Számos részlet hiányzik még a típussal kapcsolatban: egyelőre sem az árát nem árulták el, sem azt, hogy mikorra várható. Azt viszont jól mutatja, hogy az önállósult Ferrarinál milyen intenzíven dolgoznak a kínálat megújításán: míg korábban legfeljebb évi egy új modellt mutattak be, ez az idén az ötödik Ferrari premier.