Ken Block Kína legkanyargósabb útját is lefűzte
A legújabb Ken Block videó, a Climbkhana 2 ugyanaz a kőprofi munka, amit a Hoonigan csapattól megszoktunk, csak az út sokkal szűkebb, és a tájkép más: ez itt Kína kirakat-szerpentinje. Nézzék.
A Tianmen hegyre felvezető út nem először kerül a figyelem középpontjába. Szeptemberben a Volkswagen döngetett végig rajta az ID.R villany-versenyautóval, tavaly pedig a Range Rover Sport SVR futott itt rekordot. Úgy látszik, Kínában is rájöttek, mekkora lehetőséget rejt a világsajtó figyelmének felkeltésére 99 kanyarral tűzdelt, 11 kilométeren 1100 métert emelkedő útszakasz. Itt egyébként sem hajthat fel akárki: általában csak turistabuszok számára áll nyitva.
Az út egyébként annyira szűk, hogy Ken Blokk megszokott mutatványai közben az autó helyenként szinte megborotválta a szélén álló betonelemeket. Bár ehhez nyilván hozzájárult, hogy ezúttal nem egy kis autót hozott az átépített Fordok közül, mondjuk egy Fiestát, hanem az 1977-es F-150-ből kialakított 914 lóerős, Ford GT motoros Hoonitruck-ot.
Néhány gegre így is volt hely, például megkerült néhányszor egy Segway-ező, panda-jelmezes figurát, a film főszereplője érzésünk szerint mégsem ez a figura, vagy akár Block kunsztjai, hanem maga a táj. Nem csoda, hogy épp ebből a szerpentinből próbál Kína országimázs-elemet faragni. A látvány tényleg lenyűgöző, még így is, hogy csak az őrült driftelés háttereként villan meg belőle egy kevéske.