A hatszázegynéhány lóerős luxusterepjárók piacáról a Mercedes sem maradhat ki. Az idén Los Angelesben rögtön két ilyen autót is kiállítottak, az egyik 63 AMG terepjáró a közepesen nagy GLE, a másik a borzasztóan nagy GLS alapjaira épül.

Igazából olyan, mintha összebeszélt volna az Audi, a BMW és a Mercedes: a Los Angeles Auto Show-n egyszerre mutatkozott be az RS Q8, az X5 M és X6 M, illetve a GLE 63 AMG és a GLS 63 AMG. A hatszáz lóerő feletti terepjárók egy teljes generációjával találkozhat itt először a közönség, és mindhárom gyártó majdnem ugyanazt a sablont használta a fejlesztés során.
A Mercedes annyiban lóg ki a sorból, hogy ők a gigantikus GLS-ből is hoztak egy AMG változatot, de a technika itt is majdhogynem szabványos. A négyliteres biturbó AMG V8-as már nem ismeretlen, a Mercedesen kívül ezt használja az Aston Martin is. Itt kétféle teljesítményszinten kínálják: a GLE 63-asban 571 lóerős és 750 Nm a legnagyobb nyomatéka, a GLE 63 S-ben és a GLS 63-ban 612 lóerős és 850 Nm csúcsnyomatékú. Természetesen 48 voltos enyhe hibrid hajtásba kötve építik be, 9 fokozatú automata váltóval, egy 22 lóerős villanymotorral és összkerék-hajtással kombinálva.
Úgy néz ki, majdnem mindegy, hogy egy ennyire erős motornak mekkora karosszériát tesznek a nyakába. A GLE-ben a gyengébb változat 4, az erősebb 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, míg a GLS 63 AMG 4,2 másodperc alatt képes ugyanerre. A végsebesség mindegyik modellnél 250 vagy 280 km/h – a magasabb érték a Driver's Package nevű feláras csomaggal jár együtt.
Természetesen a Mercedes is a létező legjobb anyagokból épít belső teret ezekbe a típusokba, az összes elérhető biztonsági és kényelmi berendezést beléjük zsúfolja. Természetesen kerékből is a legnagyobb jár hozzájuk: a GLE-hez 20-21, a GLS-hez 21-23 hüvelykes felniket lehet majd kapni.
Bár látszatra semmi értelme ezeknek az óriási, terepjárásra alkalmatlannak tűnő, és minden észszerűségen túl erős sport-dzsippeknek, úgy látszik, mégis ezt kívánja a piac, ezért hajlandók viszonylag sokan nagy pénzeket fizetni. A Mercedes nagy AMG terepjárói közül egyelőre a GLE 63-asok árait ismerjük: a gyengébb változat 112 ezer euróért, azaz 37,5 millió forintért lesz kapható, az S változatért pedig 122 ezer eurót (40,8 millió forintot) kérnek majd. A GLS ennél nyilván még drágábban jön, a polgári változatok árából kiindulva akár 15-20 ezer euró is lehet a különbség.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
