A hatszázegynéhány lóerős luxusterepjárók piacáról a Mercedes sem maradhat ki. Az idén Los Angelesben rögtön két ilyen autót is kiállítottak, az egyik 63 AMG terepjáró a közepesen nagy GLE, a másik a borzasztóan nagy GLS alapjaira épül.
Igazából olyan, mintha összebeszélt volna az Audi, a BMW és a Mercedes: a Los Angeles Auto Show-n egyszerre mutatkozott be az RS Q8, az X5 M és X6 M, illetve a GLE 63 AMG és a GLS 63 AMG. A hatszáz lóerő feletti terepjárók egy teljes generációjával találkozhat itt először a közönség, és mindhárom gyártó majdnem ugyanazt a sablont használta a fejlesztés során.
A Mercedes annyiban lóg ki a sorból, hogy ők a gigantikus GLS-ből is hoztak egy AMG változatot, de a technika itt is majdhogynem szabványos. A négyliteres biturbó AMG V8-as már nem ismeretlen, a Mercedesen kívül ezt használja az Aston Martin is. Itt kétféle teljesítményszinten kínálják: a GLE 63-asban 571 lóerős és 750 Nm a legnagyobb nyomatéka, a GLE 63 S-ben és a GLS 63-ban 612 lóerős és 850 Nm csúcsnyomatékú. Természetesen 48 voltos enyhe hibrid hajtásba kötve építik be, 9 fokozatú automata váltóval, egy 22 lóerős villanymotorral és összkerék-hajtással kombinálva.
Úgy néz ki, majdnem mindegy, hogy egy ennyire erős motornak mekkora karosszériát tesznek a nyakába. A GLE-ben a gyengébb változat 4, az erősebb 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, míg a GLS 63 AMG 4,2 másodperc alatt képes ugyanerre. A végsebesség mindegyik modellnél 250 vagy 280 km/h – a magasabb érték a Driver's Package nevű feláras csomaggal jár együtt.
Természetesen a Mercedes is a létező legjobb anyagokból épít belső teret ezekbe a típusokba, az összes elérhető biztonsági és kényelmi berendezést beléjük zsúfolja. Természetesen kerékből is a legnagyobb jár hozzájuk: a GLE-hez 20-21, a GLS-hez 21-23 hüvelykes felniket lehet majd kapni.
Bár látszatra semmi értelme ezeknek az óriási, terepjárásra alkalmatlannak tűnő, és minden észszerűségen túl erős sport-dzsippeknek, úgy látszik, mégis ezt kívánja a piac, ezért hajlandók viszonylag sokan nagy pénzeket fizetni. A Mercedes nagy AMG terepjárói közül egyelőre a GLE 63-asok árait ismerjük: a gyengébb változat 112 ezer euróért, azaz 37,5 millió forintért lesz kapható, az S változatért pedig 122 ezer eurót (40,8 millió forintot) kérnek majd. A GLS ennél nyilván még drágábban jön, a polgári változatok árából kiindulva akár 15-20 ezer euró is lehet a különbség.