A Dacia egyedi igényekre specializálódott partnere, a Romturingia építette az új pápamobilt a Duster alapjaira.
Természetesen olyan Duster nincs gyártásban, amely alkalmas lenne felvonulási járműnek, ezért a pápai járműre nagy tetőablakot készítettek, amely fölé csak oldalt nyitott, egyszerűen fel- és leszerelhető védőüvegezés kerül. Emellett a Dacia közleménye szerint három centivel leültetett futómű, és kivételesen kényelmes hátsó üléspad jellemzi az új pápai járművet. Az új pápai autó természetesen ajándék a Dacia részéről, de valószínű, hogy az átalakításokkal együtt sem került volna annyiba, mint egy széria Mercedes G osztály, ami a korábbi pápai járművek alapját képezte.
Ferenc pápa korábban minden katolikus papot arra intett, hogy tartózkodjanak a drága járművek használatától, és maga is ebben a szellemben igyekezett megválasztani a járműveit. Ennél a Daciánál viszont nem nagyon képzelhető el kisebb költségvetésű pápai jármű, így valószínűleg nem lesz kifogása ellene.