A Jaguar hat év gyártás után felújítja az F-Type sportkocsit. A modellfrissítés elsősorban az autó orrán látszik, de érinti a motorválasztékot is, Európában így eltűnik a V6-os, és a kézi váltós kivitelek is.
![](https://kep.index.hu/1/0/3061/30613/306139/30613967_30eb49d394d47b773e8a8340a0cc4341_wm.jpg)
Az orr-rész átszabása elsősorban a fényszórók áthelyezésében merül ki: a motorháztető felé nyújtózó lámpák helyett egészen alacsony, csaknem vízszintes lámpákat kapott az autó. Ezek egyrészt vizuálisan megnyújtják az F-Type orrát, legalábbis a tervezői szerint, annak ellenére, hogy valójában nem változtattak a méretein, másrészt agresszívebbé teszik az autó elölnézetét. Az új fényszórók már tartalmazzák a nappali menetfényt is: a lámpatestek alsó peremén fut végig a folyamatos fehér LED-sáv.
![](https://kep.index.hu/1/0/3061/30613/306139/30613969_db70eb9e05d2e4201cda3450e1e01c5c_wm.jpg)
A motorválasztékot nem úgy szabták át, ahogy számítani lehetett rá: tulajdonképpen csak a motorok teljesítményét növelték meg, és bizonyos kombinációk eltűntek a kínálatból egyes piacokon. A V6-os motor teljesítménye például 380 lóerőre nő, de Európában ezt már nem forgalmazzák a továbbiakban. Itt csak a 300 lóerős négyhengeres turbómotorral lesz kapható a típus, és ehhez sem lehet már kézi váltót kérni, csak nyolcfokozatú automatát. A következő lépcsőfok rögtön az ötliteres, kompresszoros V8-as lesz, 450 lóerővel, ez hátsó- és négykerék-hajtással egyaránt kapható lesz, az R jelzésű csúcsváltozat pedig ugyanennek a motornak az 575 lóerős változatát kapja. Ez utóbbi csak összkerék-hajtással lesz elérhető. A csúcsmodell 3,5 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a végsebessége pedig 300 km/h lesz.
![](https://kep.index.hu/1/0/3061/30613/306139/30613973_4d99674ca09c5330bf7cfcbcd0c1d967_wm.jpg)
Ezeken kívül csupa apró változtatást végeztek, például korszerűbbre cserélték a fedélzeti információs és szórakoztató rendszert és új hangolást kapott a futómű.
![](https://kep.index.hu/1/0/3061/30613/306139/30613975_e0b6c7db3d147337e84bb40d39f88964_wm.jpg)
Arra a kérdésre, hogy miért nem jelent meg az új modellben a Jaguar Ingenium motorcsaládjának új, hathengeres változata, egyelőre annyit mondtak, hogy nem indokolta a kereslet. Az F-Type-ból állítólag messze a négyhengeres változat a legnépszerűbb, de a típusból eleve viszonylag kevés fogy: tavaly 7900 példányt gyártottak. Így nem csoda, hogy a nagyobb befektetést igénylő fejlesztéseket inkább kihagyták.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)