A GTS nem a legerősebb Macan változat, – az a Turbo, amelyet a nyár végén mutattak be – de kifejezetten azoknak szánják, akiknek a vezetési élmény is számít, és ez mind a dinamikáján, mind a részletein észrevehető.
A recepten nem változtattak sokat a négy évvel ezelőttihez képest: ugyanaz a 2,9 literes V6-os biturbó motort alkalmazzák most is, mint korábban, bár a teljesítményét 380 lóerőre növelték, és a PDK váltón is fejlesztettek. Ez persze így sem ennek a motornak a legmérgesebb változata – az a Macan Turbóba épített 440 lovas kivitel – de azért a GTS sem lomha: 4,7 másodperc alatt gyorsul százra a Sport Chrono csomagos változat, a végsebessége pedig 261 km/h.
A típus alapfelszereltségének része többek közt az adaptív légrugós futómű és a 20-as felnik, fékrendszerből pedig háromfélét is kínálnak ehhez a típushoz. Az alapkivitelbe is 360 mm-es tárcsák kerülnek előre és 330 mm-esek hátra, de ezeken felül rendelhető nagyobb, bevonatos tárcsákkal – ezek elöl 390, hátul 356 mm-esek – vagy még nagyobb, elöl 396, hátul 370 mm-es kerámia tárcsákkal is.
A GTS csomag egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy Porsche viszonylatban is kifejezetten hivalkodik a sportosságával: belül például GTS feliratos ülések és vörös számlapos fordulatszámmérő, kívül pedig a fekete dekorelemek különböztetik meg a többi Macan változattól.
Úgy néz ki, az új GTS-sel válik teljessé a Macan felújítása, amelyet még tavaly kezdett meg a Porsche.