A V12-es óriás-limuzint, amelyet elsősorban a kínai állami vezetés legfelső köre használ, még a 2008-as Pekingi Olimpia kapcsán kezdték fejleszteni, így bőven eljött az idő a leváltására.
Ezek állítólag már a gyári képek a következő generációról, amely valamivel lendületesebb jelenség az elődjénél: íveltebb tetővonal és övvonal jellemzi, így kevésbé nehézkes jelenség, mint az elődje volt. Ugyanakkor az orr-rész karakterét, amely a legelső, 1958-tól gyártott Hongqi CA72-esére emlékeztet, megtartották, a jellegzetes, kerek, LED-es fényszórókkal együtt. Úgy tűnik, az autó műszaki megoldásain sem változtatnak érdemben: állítólag ugyanúgy 6 literes V12-es motor kerül bele, összkerékhajtással és automata váltóval. Belül viszont láthatóan igyekeztek korszerűsíteni a konstrukciót, a műszerfalon így hagyományos kijelző már nem is látható, csak különböző méretű LCD-panelek.
Egyelőre nem tudni, hogy ez a Hongqi mennyire lesz elérhető a magán szektor számára, de valószínű, hogy ez sem lesz olcsóbb a jelenlegi változatnál, amelynek az alapára 5 millió jüan, azaz nagyjából 211 millió forint.