Nehéz éven van túl a Ford
A kínálat teljes átalakítása és néhány nem várt probléma miatt a Fordnak épp csak sikerült elkerülnie a veszteséget a teljes 2019-es évre. A negyedik negyedév 1,7 milliárd dolláros vesztesége így is elég rosszul hangzik, viszont úgy tűnik, a cégvezetés még időben reagált a várható problémákra.
A teljes év 47 millió dolláros nyereséget hozott, ami a tavalyi 3,7 milliárdhoz képest nagyon kevés, a cég méretéhez és forgalmához képest tulajdonképpen tekinthető nulla eredményű évnek a 2019-es. Korábban úgy látszott, hogy ez is nyereséges év lesz, de az utolsó negyedévben felmerült néhány komolyabb költség: a vártnál többet költöttek garanciális problémákra, akadtak gondok a Ford Explorer és a Lincoln Aviator gyártása körül, és a szakszervezetekkel kötött új szerződés is magasabb költségeket eredményezett, mint várták.
Ennek megfelelően a vezérigazgató, Jim Hackett, illetve a pénzügyi igazgató, Tim Stone is beismerte, hogy a cég gyengén teljesített, ugyanakkor azt is hangsúlyozták, hogy stratégiai szempontból egyáltalán nem rossz a helyzet, és az idén már ismét jelentős nyereséget várhatnak a részvényesek: 5,6 milliárdos adózás előtti eredményt is elképzelhetőnek tartanak.
Európában egyértelműen javuló tendenciát mutat a Ford pénzügyi mérlege: a negyedik negyedévben elért 21 millió dolláros nyereség ugyan itt is nagyon kevés, de az egy évvel korábbi 199 millió dolláros veszteséghez képest egyértelmű előrelépés. Elemzők szerint ez már azt jelzi, hogy az Európában és Oroszországban bezárt hat üzem, és a kevésbé sikeres modellek gyártásának leállítása kezdi éreztetni a hatását.