Láttunk már hasonlót az E-tron bemutatása előtt: akkor is, most is különleges, az autó vonalait megtörő fekete-fehér festéssel igyekeztek szétzilálni a látványt, de más módon nem álcázták az S3-ast, így az alapvető változások azért sejthetők.
Nagy meglepetés természetesen nem várható, amennyire látszik, itt is alkalmazták az újabb Audikról már unásig ismert formai elemeket: a sarkosabb, hatszögletű hűtőrácsot a hozzá illő szögletesebb fényszórókkal. Emellett a kompakt Audi arányai is változtak egy keveset, mivel várhatóan a közeli rokon VW Golfhoz hasonlóan a méretek is jócskán megnőnek majd. A hagyományoknak megfelelően a Golf széles hátsó tetőoszlopa helyett itt harmadik oldalablakkal javították a kilátást, és az autó összképe is sportosabbnak hat, de az kevéssé valószínű, hogy a műszaki alapok tekintetében komoly eltérés lenne a VW slágeréhez képest.
A tessék-lássék álcázott változat egyébként a sportos S3 Sportback – ahogy a nevéből sejthető, ez az ötajtós változat, és nem is egyértelmű, hogy lesz három ajtós – amelybe már feleslegesen erős hajtás kerül. A kétliteres turbómotor itt 306 lóerős lesz, és természetesen mind a négy kereket hajtja majd. A kézi váltót a konkurenciához hasonlóan az Audinál is elhagyják: itt a hétfokozatú dupla kuplungos automata marad az egyetlen választási lehetőség. Úgy néz ki, bár készülnek erősebb típusok, lesz a német prémium-gyártóknak egy lényegében szabvány hot-hatch kategóriájuk: teljesítményre a Mercedes A35 AMG és a BMW M135i is ugyanezt tudja.
Az Audi újdonsága progresszív kormányzást és új, aktív csillapítású rugózó elemeket ígér, bár a futómű elrendezése hasonló marad az eddigihez: elöl MacPherson tagokat, hátul pedig multilink felfüggesztést kap az új S3 is.
Valószínű, hogy lesz ezeknél jóval egyszerűbb kivitelű és visszafogottabb A3 változat is – a típus következő generációját a március eleji Genfi Autószalonon mutatják be. Ott már ne csak a sportváltozat lesz látható, és várhatóan az új kompakt Audi izgi formáját sem próbálják majd takargatni.