A VW kitart a manuális váltó mellett
Minden körülmény a hagyományos kézi váltó kihalása felé mutat, de a Volkswagen műszaki vezetője, Matthias Rabe azt mondja, megtartják, ameddig még érzékelhető a kereslet iránta.
Egyes gyártók kínálatából mára szinte teljesen eltűnt a kézi váltó – a BMW például szinte mindenbe a nyolcfokozatú ZF automatát építi – mondván, hogy a megrendelések nagy része úgyis ilyenre szól, a fejlesztési költséget nem igazán indokolja a kézi váltós modellek iránti kereslet mértéke.
A kisebb és olcsóbb modellekben persze még mindig az olcsósága és megbízhatósága miatt kerül manuális, és nem automata váltó, de a VW például a nemrég bemutatott Golf GTI-t például szintén kínálja kézi váltóval, annak ellenére, hogy dupla kuplungos automatával is elérhető.
„Néhányan élvezik ezt a váltási módot, úgyhogy ameddig van ilyen igény, mi ki is elégítjük azt” - fogalmazott Rabe, kevés kétséget hagyva a Volkswagen szándékai iránt.
Hosszabb távon persze az egész kérdéskör feleslegessé válhat, hiszen az elektromos autókba a legtöbb esetben semmiféle sebességváltó nem kell, vagy ha mégis, az legfeljebb olyan egyszerű kétsebességet, amelyet elektronika kapcsolgat, külső beavatkozás nélkül.