Elképesztő fölényben van továbbra is minden kisebb-nagyobb tömeggyártóval szemben a Ferrari, ha az egy eladott autón realizált haszon szerint nézik őket. Hogy mást ne mondjunk: a Volvónak 45 autót kell eladnia ugyanannyi profitért, amennyiért a Ferrarinak elég egyet.
Bár összességében esett a globális újautópiac tavaly, a Ferrarinak kimondottan erős éve volt a 2019-es. Annyira, hogy történelme során először adott el tízezernél több autót egy naptári évben: 10 131 autójuk fogyott, ami ugyan csak az ezrede annak, amennyit a Volkswagen-csoport vagy a Toyota eladott tavaly, de nem egy rossz adat annak ismeretében, hogy átlagosan minden egyes eladott autójukon 86 300 euró (30 millió forint) hasznuk volt.
A fiatgroupworld.comra felkerült rövid elemzés szerint ez a harmincmilliós haszon annak ismeretében különösen óriási, ha megnézzük, mennyit keresnek más gyártók egy-egy autón. Mert oké, hogy egy bármilyen Ferrari luxustermék, de végeredményben az is csak egy halom fém, bőr és műanyag, azaz a bekerülési költsége messze nem annyival nagyobb egy közép- vagy felsőkategóriás autóhoz képest, mint aztán amennyivel többet lehet keresni vele. Ez jól látszik a fenti számokon, amelyek szerint a BMW-csoportnak például harminc autót kellett tavaly eladnia ahhoz, hogy összejöjjön a harmincmilliós nyereség. A Kiának 155-öt, a Nissannal és a Fordnál pedig tavaly nagyon rosszul alakult a matek, mert nálunk végeredményben valamiért közel ezer autóval jött össze a 86 ezer eurós haszon. Bár még mindig jobban álltak, mint a nagy pénzégető Tesla, ahol a giga beruházások miatt 168 eurós bukót jelentett átlagosan egy eladott autó.