Állami támogatás jár a kínaiaknak új autó vásárlása esetén
A koronavírus-járvány csillapodásával Kínában kezd visszaállni a régi élet, az autógyártók újra termelnek, a gazdaság viszont csak lassan tér magához abból a pofonból, amit a vírus miatt kapott. A kínaiak különböző gazdaságélénkítő módszerekkel szeretnék elérni, hogy az újautó-eladások visszatérjenek a korábbi szintre.
A CNN Business tudósítása szerint a kínai kormány 2 évvel meghosszabbította az alternatív hajtású autókra érvényes adókedvezményeket. Ez azonban még kevés lenne, hiszen ne felejtsük el, hogy februárban lényegében megszűnt az autóvásárlás a távol-keleti országban, és márciusban is 41%-kal kevesebb autót adtak el mint egy évvel korábban. Mostanáig 3,7 millió autót értékesítettek Kínában, ami majdnem a fele az ilyenkor szokásos értéknek (ez kb 6 millió eladott autót jelent).
A helyi tartományok és városok konkrét pénzösszegekkel ösztönzik az autóvásárlókat, a tudósítások szerint az új autóra adott támogatások elérhetik az 450 ezer forintnyi jüant is. Mindez európai szemmel nem tűnik kivételesen magas összegnek (sokszor az importőrök magasabb akciókkal csábítják a vevőket), de Kínában alapvetően kevesebbe kerülnek az autók és több a kifejezetten alacsony keresetű vásárlóknak szánt modell is.
Kínának egyértelmű, hogy kulcsfontosságú az autóipar mihamarabbi rehabilitációja, hiszen közvetlenül és közvetve 40 millió embernek ad megélhetést az iparág. Ugyanakkor globálisan is fontos a térség fellendülése, hiszen a legnagyobb konszernek eladásaik akár 40%-át Kínában realizálják.