Az ötajtós modell bemutatása után már nem meglepetés az Audi A3 szedán új formája. Itt is az oldallemezek domborulataival igyekeznek feldobni az összképet, az viszont meglepő, hogy mennyire keveset változik a típus helykínálata.

Az új A3 szedán kerek 4 centivel lesz nagyobb az elődjénél, így épp eléri a 4,5 méteres hosszt. Széltében két centivel nő, a magassága pedig egy centivel lesz több, mint korábban. A változatlan tengelytáv ugyanakkor nagyon hasonló méretű belső teret sejtet, és a csomagtartó mérete is marad 425 liter, ami egy kategóriával lejjebb sem számítana rekordernek. Az új forma viszont jót tett a légellenállásnak: a kétliteres, 150 lóerős dízelváltozat esetében 0,25-ös alaktényezőt értek el a korábbi 0,29-hez képest.
Műszaki értelemben nincs nagy eltérés az ötajtós kivitelhez képest. Első körben háromféle motort kínálnak majd ehhez is. A 35 TFSI-be 1,5 literes, 150 lóerős négyhengeres turbómotor kerül, hatfokozatú kézi, vagy hétfokozatú dupla kuplungos váltóval. Ez a gyári adatok szerint 4,7-5 liter benzint fogyaszt, és 107-114 g/km szén-dioxidot bocsát a levegőbe. Ennek a 48 voltos enyhe hibrid változata a második lehetőség, bár erről egyelőre csak annyit mondtak, hogy akár 4 deci benzin is megspórolható vele 100 kilométeren, és hogy a villanymotor 50 Nm plusz nyomatékkal járul hozzá a hajtáshoz.
Természetesen készül dízelváltozat is, az ismerős kétliteres, 150 lóerős, dupla redukciós katalizátoros négyhengeressel. Ez a gyári adatok szerint 3,6-3,9 liter gázolajjal tehet meg 100 km-t, 96-101 g/km szén-dioxid-kibocsátás mellett.
Természetesen itt is nagy hangsúlyt kap a korszerűsített fedélzeti rendszer, amely az MIB 3 nevet viseli, és teljes mobiltelefon-integrációt, autón belüli internet-elérést, valamint digitális és analóg rádiót is tartalmaz.
Egyelőre a típus németországi árát ismerjük: a bevezető ár 29 800 euró (kb. 10,5 millió forint) lesz, bár már most ígérnek egy olcsóbb, 27 700 eurós (9,8 millió forintos), kisebb teljesítményű benzines alapkivitelt is.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
