Az ötajtós modell bemutatása után már nem meglepetés az Audi A3 szedán új formája. Itt is az oldallemezek domborulataival igyekeznek feldobni az összképet, az viszont meglepő, hogy mennyire keveset változik a típus helykínálata.
Az új A3 szedán kerek 4 centivel lesz nagyobb az elődjénél, így épp eléri a 4,5 méteres hosszt. Széltében két centivel nő, a magassága pedig egy centivel lesz több, mint korábban. A változatlan tengelytáv ugyanakkor nagyon hasonló méretű belső teret sejtet, és a csomagtartó mérete is marad 425 liter, ami egy kategóriával lejjebb sem számítana rekordernek. Az új forma viszont jót tett a légellenállásnak: a kétliteres, 150 lóerős dízelváltozat esetében 0,25-ös alaktényezőt értek el a korábbi 0,29-hez képest.
Műszaki értelemben nincs nagy eltérés az ötajtós kivitelhez képest. Első körben háromféle motort kínálnak majd ehhez is. A 35 TFSI-be 1,5 literes, 150 lóerős négyhengeres turbómotor kerül, hatfokozatú kézi, vagy hétfokozatú dupla kuplungos váltóval. Ez a gyári adatok szerint 4,7-5 liter benzint fogyaszt, és 107-114 g/km szén-dioxidot bocsát a levegőbe. Ennek a 48 voltos enyhe hibrid változata a második lehetőség, bár erről egyelőre csak annyit mondtak, hogy akár 4 deci benzin is megspórolható vele 100 kilométeren, és hogy a villanymotor 50 Nm plusz nyomatékkal járul hozzá a hajtáshoz.
Természetesen készül dízelváltozat is, az ismerős kétliteres, 150 lóerős, dupla redukciós katalizátoros négyhengeressel. Ez a gyári adatok szerint 3,6-3,9 liter gázolajjal tehet meg 100 km-t, 96-101 g/km szén-dioxid-kibocsátás mellett.
Természetesen itt is nagy hangsúlyt kap a korszerűsített fedélzeti rendszer, amely az MIB 3 nevet viseli, és teljes mobiltelefon-integrációt, autón belüli internet-elérést, valamint digitális és analóg rádiót is tartalmaz.
Egyelőre a típus németországi árát ismerjük: a bevezető ár 29 800 euró (kb. 10,5 millió forint) lesz, bár már most ígérnek egy olcsóbb, 27 700 eurós (9,8 millió forintos), kisebb teljesítményű benzines alapkivitelt is.