A franciák eddig sem finomkodtak, ha kínai belpiacos modellekről volt szó - gondoljunk csak a szörnyű Peugeot 206-os alapú Citroën C2-esre -, amit viszont most mutatnak be, az olyasmi, amit eddig még nem sokan vittek sikerre.
A Citroën C3L névre keresztelt öszvér az európai C3-assal megegyező PSA PF1 platformra épül, azonban alapja egy eleve Kínának szánt kicsi SUV, a C3-XR. A gombócformát azonban felváltotta a szedánság, a klasszikus hasábokból épülő stílus még ki is adna valami emészthetőt, de sajnos az emelést is meghagyták, amitől elég szokatlanul néz ki a C3L.
Az L név ellenére a tengelytáv nem változott, ugyanúgy 2655 mm, mint az SUV-nál, viszont hosszabb annál 26 centivel, így a csomagtartó akár nagyobb is lehet a szedánban. Ahogy azt a platformnál már megszokhattuk, összkerékhajtás nincsen, csupán a nagyobb rugóutakban bízhat a sofőr a rosszabb utakon, de ez Kína egyes tartományaiban akár elég is lehet a sikerhez. A C3L-t kizárólag 1,2-es, 114 lóerős, háromhengeres turbómotorral és hatsebességes automataváltóval kínálják, a forgalmazás már ebben a negyedévben megkezdődhet. A krosszedánért nagyjából 5 millió forintnak megfelelő jüant kérnek majd.