Korábban úgy nézett ki, hogy a BMW M részlege továbbfejlesztheti az i8 koncepcióját, erősebb hajtásrendszerrel és még látványosabb formával, de úgy tűnik, a tervet elsöpörte a járványhelyzettel érkező spórolási kényszer.
A Manager Magazin szerint a tavaly nyáron bemutatott Vision M Next Concept egyedi autó marad, a szériaváltozat elkészítéséről lemondott a BMW vezetése. A döntés elég kézenfekvő lehetett, hiszen egy ilyen modell elsősorban a márkaarculat fényesítésére alkalmas, anyagi haszon nemigen várható tőle: ahhoz túl sok drága részletmegoldást tartalmaz, és túl sokba kerül a fejlesztése.
A terv egyébként az volt, hogy megtartják az i8 hajtás-struktúráját, de erősebb motorokkal és nagyobb akkumulátorral valósítják meg. Négyhengeres turbós benzinmotor váltotta volna az i8-as háromhengeresét, a rendszer összteljesítménye így 600 lóerőre emelkedett volna. A karosszéria itt is kabonszál-kompozitból készült volna – a tanulmányautó egyik jellegzetes részlete épp a nyers, fényezetlen karbonszálas felület volt az burkolat alján.
A BMW felől a másik hír, hogy úgy néz ki, egyelőre a kínálatban tartják az i3-ast, annak ellenére, hogy már a típus gyártásának leállításáról volt szó. A járványhelyzet miatti veszteségek valószínűleg ennek az utódját is késleltetik, ugyanakkor a BMW – érthető módon – nem szívesen engedi át a piacot teljesen a VW ID.3-nak és a Tesla Model 3-nak, így valószínű, hogy a karbon-karosszériás városi modell pályafutása a tervezettnél hosszabbra nyúlik.