Kémfotókon a következő Range Rover
Azóta, hogy divatba jött a luxusterepjáró, a Range Rovernek, amely az elsők között volt, egyre komolyabb piaci versenyben kell helyt állnia. És bár mostanra egész komoly kínálatot tartó márkát fejlesztettek köré, még mindig a melléknevek nélküli modell áll a kínálat csúcsán.
A következő generáció fejlesztése egy ideje már folyik, és a legújabb kémfotókon egész jól kivehető, hogy mire számíthatunk. Nagy forradalomról persze nincsen szó: a típus legfontosabb ismertetőjegyei, a vízszintesen elvágott, vastag tető, és a nagy függőleges kiterjedésű motorháztető nyilván a helyén marad, sőt, az autó arányaiban sem látszik jelentős változás. A farrész mintha kevésbé lenne szögletes, és úgy látszik, a sárvédőívek is feltűnőbb domborítást kapnak, de attól azért nem kell tartani, hogy a következő generáció formaterve felborítaná a hagyományokat.
Alapként természetesen itt is azt a szegecselt alumínium struktúrát alkalmazzák, mint a Jaguar Land Rover minden nagyobb modelljében. Egyrészt mert nemigen akad más, másrészt mert ezzel könnyebb autót építhetnek, mint acélból. Bár a jelenlegi Range Rover menetkész tömege is 2,1 tonna feletti, acélkarosszériával a gyáriak szerint úgy 400 kilogrammal lett volna nehezebb.
Úgy tudjuk, a most készülő modellből így is lesznek kivételesen nehéz változatok, így terveznek tisztán elektromos kivitelt, és persze konnektoros hibridet is legalább 50 km-es elektromos hatótávval. És bár eddig még nem láttunk rá bizonyítékot, azok a pletykák is tartják magukat, hogy ennek az új Range-nek már a BMW-től jön a csúcsmotorja. Állítólag a legerősebb változatba a németek 4,4 literes, dupla turbós V8-asát szánják, bőven 600 lóerő felett csúcsteljesítménnyel.
Ha minden igaz, jövőre mutatkozhat be az új csúcsmodell, amely minden eddiginél keményebb mezőnyben kell, hogy helyt álljon, hiszen a német, japán és amerikai konkurencia mellett az olyan márkák is kínálnak luxusterepjárót, mint a Bentley és a Rolls-Royce.