Két viszonylag régi Toyota modell utódját mutatták be Észak-Amerikában: a bő tíz éves Sienna egyterűét, illetve a Venzát, amellyel szokatlan módon egy bukott márkanevet hoznak vissza az életbe.
A Venza nevet először egy 2008-ban bemutatott, nehezen kategorizálható modell viselte, amely félig-meddig kombinak, félig-meddig SUV-nak látszott. A típus gyártását 2015-ben állították le, miután az előző évben 30 ezer példányt sem sikerült eladni belőle. A második generáció funkciója világosabb az amerikai Toyoták között: a Lexus RX-nek és a japán Toyota Harriernek megfelelő nagy méretű szabadidő-autóról van szó, a Lexus változatéhoz képest kifejezetten visszafogott formatervvel.
A másik újdonság, a Sienna eddig az amerikai Toyota-kínálat egyik fontos alappillére volt. Ilyen néven 1997 óta kínálnak tágas, hétüléses családi egyterűeket. Az előző generációt eléggé hagyták elöregedni: a 2009 végén leleplezett modell eladásai ennek ellenére csak 2018-ban estek be évi százezer alá, igaz, tavaly már csak 73 ezret sikerült értékesíteni belőle. Az új modellel láthatóan igyekeztek érdekesebbé tenni a formát és nem csak szemből, a kifejezetten agresszív trapéz-hűtőráccsal: az oldalablak-sor lezárása és az oldallemezek domborításai is azt mutatják, hogy a kaliforniai formatervező stúdiótól valami mozgalmasabbat kértek, mint az eddigi Sienna.
A két modellben a Toyota jelvényen túl a hajtásrendszerük a közös pont: mind a kettőbe hibrid kerül, 2,5 literes négyhengeres benzinmotorral és két vagy három villanymotorral. A Venza hárommotoros rendszere a gyári adatok szerint 222 lóerős lesz, és összkerék-hajtást is biztosít. A Sienna esetében 243 lóerős csúcsteljesítményt adtak meg, de ez a modell első- és összkerék-hajtással is elérhető lesz. Ez utóbbi kivitelben a Venzához hasonlóan egy plusz villanymotor hajtja majd a hátsó kerekeket. Bár a Toyota viszonylag kevés adatot közölt a két típusról, hozzávetőleges fogyasztást azért mindkét esetben említettek. Ezek szerint a Sienna 33 mérföld/gallont fogyaszt, ami kb. 7,1 liternek felel meg 100 km-en, míg a Venza fogyasztása 40 mpg, azaz 5,9 liter/100 km körül lesz.
Bár a Toyota már eddig is kínálta típusai zömét hibrid hajtással, úgy néz ki, ennél többre törekszenek. A kínálat nagy részéből várhatóan teljesen kihagyják majd a csak benzinmotoros változatokat. Az új Sienna és Venza ilyen szempontból egyfajta tesztnek tűnik: ha nem alakulnak jól az eladások, még mindig készíthetnek belőlük egy-egy V6-os változatot, de ha bejön az elképzelés, akkor néhány éven belül a teljes amerikai Toyota kínálatot átállíthatják kizárólag hibrid hajtásra.