Nem készül több Volvo 180 km/h feletti végsebességgel
A Volvo azt a távlati célt fogalmazta meg, hogy nullára csökkenti a halálos autóbalesetek számát. Ennek a tervnek egy apró, kezdeti lépése a végsebesség csökkentése, amellyel korlátozható az autó által hordozott mozgási energia, ezzel pedig a balesetkor okozott kár mértéke.
A 180 km/h-s végsebesség leginkább persze gesztusként fogható fel, mint valós biztonsági intézkedésként: Németországot kivéve, ahol az autópályákon nincs általános sebességkorlátozás, ez az érték a világon mindenütt jelentős gyorshajtásnak minősül: közúton jellemzően nem megengedett 130 km/h-nál gyorsabban haladni.
A kérdésben Malin Ekholm, a Volvo Cars biztonsági központjának vezetője nyilatkozott, aki azt mondta, a vásárlók jelentős része igen pozitívan állt a végsebesség-csökkentés ötletéhez: értékelték, hogy a Volvo nem csak beszél a problémáról, de tesz is valamit.
Ekholm külön kiemelte, hogy a végsebesség csökkentése nem afféle Nagytestvér-hozzáállás: nem a szabadság korlátozása a céljuk, sokkal inkább így szeretnék segíteni az autóvezetőkből, hogy a legjobbat hozzák ki magukból, minden helyzetben.