A négy oldalajtós változatok után a Mercedes bemutatja a kétajtós E osztály felújított kiviteleit is. A recept nem változott érdemben: itt is alkalmazták a lefelé szélesedő hűtőrácsot, és ehhez igazították az orr-rész többi formai megoldását. Az összhatás a Coupé és Cabriolet változatok esetében is agresszívebb, mint eddig volt, de azok után, hogy hasonló megoldást láthattunk már több más Mercedes típuson is, meglepni senkit nem fog.

Belül is csupa ismerős megoldással találkozhatunk, bár ezek egy része a kétajtós E osztályban csak a frissítéssel válik elérhetővé. Ilyen a duplaküllős, érintőgombos kormánykerék – hogy ne tapizza le a sofőr véletlenül a gombokat, arról a befelé döntött küllő-felületekkel igyekeztek gondoskodni – vagy a dupla monitoros MBUX műszerfal-egység, amelyből itt a kisebb, 10,25 hüvelykes, és a nagyobb, 12,3 hüvelykes képátlójú változat is elérhető lesz, az utóbbi nyilván felárért.
A motorkínálat is frissül: itt is eltűnnek a V6-os motorok, a helyüket az új, soros hathengeresek veszik át. Összesen ötféle motorból áll majd a civil változatok palettája, ezek közül kettő lesz dízel, három pedig benzines.
Az E 220d változatokba kétliteres négyhengeres dízelmotor kerül 194 lóerővel, az E 400d-be soros hathengeres háromliteres dízel 340 lóerővel, az E 200-asba kétliteres benzinest építenek 197 lóerővel, az E 300-asba ugyanez a motor 258 lóerővel kerül, az E 450-esbe pedig hathengeres, 367 lóerős benzinmotort építenek. Az összes benzinmotor enyhe hibrid hajtással jön, és minden típusba 9 fokozatú automata váltót építenek. Hátsókerék-hajtással csak az E 220d, az E 200 és az E 300 változatokat kínálják majd, a hathengeresek viszont csak összkerék-hajtással lesznek elérhetők.
A motorkínálat később két további taggal bővül. Egyrészt érkezik az AMG változat E 53 néven, az E 450-eséhez hasonló háromliteres soros hathengeressel, amely azonban 435 lóerős lesz. Emellett készül egy erőseb változat a négyhengeres turbódízel motorból is. Ez utóbbi hengerűrtartalma a hosszabb löketű főtengellyel 1950-ről 1993 köbcentire nő, és két változó geometriájú turbófeltöltőt is kap, így a teljesítménye 265 lóerő lesz. Az alacsony nitrogén-oxid-kibocsátást a Volkswagen megoldásához hasonlóan itt is dupla redukciós katalizátorral biztosították.
A megújított E osztály kétajtós változatai az ősztől érkeznek az európai Mercedes kereskedésekbe.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
