Alapos átszervezés jön a Renault-nál
Az látszik a Renault új önmegmentési tervén, hogy a cégvezetők egyfajta kötéltáncra kényszerülnek. Egyrészt csökkenteni kell a költségeket, másrészt a cég legnagyobb részvényese, a francia állam, illetve a szakszervezetek nyilván hallani sem akarnak bezáró gyárakról és utcára tett munkásokról.

A legfontosabb kommunikációs trükk, amit Jean-Dominique Senard, a Renault elnöke bevetett, az, hogy csak említették azon gyárak nevét, amelyeknek a sorsa kérdésessé vált, de rögtön hozzátették, hogy a konkrét lépések előtt még tárgyalnak az érintettekkel. Ugyanakkor, ahogy Senard fogalmazott, a Dieppe-i Alpine üzem, a Flins-ben Nissan Micrákat és Renault Zoékat készítő üzem, a Fonderie de Bretagne alkatrészgyár, valamint a Douai-ban és a Mauberge-ben műküdő gyárak nem működhetnek tovább úgy, ahogy eddig, mivel nem elég hatékonyak. Magyarán valószínűleg megszűnnek a jelenlegi formájukban, de ezzel kapcsolatban még senki nem tiltakozhat, hiszen a pontos terveket még nem hozták nyilvánosságra.
Az legalább egyenes beszéd, hogy a jelenlegi, évi 4 millió autó előállítására képes kapacitást 2024-re 3,3 millióra csökkentik, ennek érdekében a korábban Romániában és Marokkóban tervezett gyárbővítéseket felfüggesztik, és vizsgálják az Oroszországi gyártókapacitás csökkentésének lehetőségét is.
Hangsúlyozták, hogy a drámaian hangzó 14 600 fős létszámcsökkentést, amiből 4600-at terveznek Franciaországban végrehajtani, nem közvetlen elbocsátásokkal szeretnék elérni. Korai nyugdíjazásról, illetve közös megegyezéses státusz-megszüntetésről beszéltek, a következő három év során.
A terv célja a vállalat állandó költségeinek évi 2,15 milliárd eurós csökkentése lenne, amiből mintegy 800 millió euró származhat a fejlesztési folyamatok optimalizálásából, 650 millió a gyártás költségeinek csökkentéséből, és 700 millió egyéb költségcsökkentésekből, például a marketing-költségek megvágásából és a fokozottabb digitalizációból.
A Renault a költségcsökkentés jegyében feladja kínai piaci pozícióit is: a Dongfeng Renault vegyesvállalatot teljes egészében átadják a kínai partnernek, és belsőégésű motoros Renault típusokat már biztosan nem is forgalmaznak a továbbiakban Kínában. A döntés a számok fényében érthető: tavaly 18 ezer autót sikerült értékesíteni a távol-keleti országban, kevesebbet, mint a márka 2016-os bevezetése óta bármelyik évben.
A termékpalettával kapcsolatos kérdéseket egyelőre azzal hárította Senard, illetve az ideiglenes vezérigazgató, Clotilde Delbos, hogy ez már a júliusban érkező új vezérigazgató, Luca de Meo döntési hatásköre lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
