Elkészült az utolsó példány a Bentley ősmotorjából
Az L sorozatú motort az 1950-es években kezdték fejleszteni, a Rolls-Royce és a Bentley korábbi, hathengeres soros motorjának erősebb alternatívájaként.
Az 1959 óta gyártott V8-as eredetileg 6,2 literes volt, úgy 180 lóerős, és vagy tizenöt kilóval könnyebb, mint a régi hathengeres, amelynek a helyettesítésére szánták. A hengerűrtartalmat a löket növelésével 1971-ben emelték 6,75 literre, és utána évtizedeken át ez volt a Rolls-Royce és Bentley modellek egyetlen motorja. A turbós változatok a Bentley-nél jelentek meg az 1980-as években.
A Rolls-Royce az 1990-es években tett egy bizonytalan kísérletet a leváltására, egyes modellekbe BMW V8-as és V12-es motorokat építettek, de amikor a brit luxusautó-márka a VW kezébe került 1998-ban, újra a régi V8-ast kezdték használni. Ekkor kezdték meg az alapvető korszerűsítését is, amelynek eredményeképpen a legutolsó, ikerturbós változat 530 lóerős volt, és teljesítette az aktuális környezetvédelmi normákat.
A régi blokk mostanra nagyjából is érte a korlátait, így a Mulsanne gyártásának megszüntetésével a V8-astól is búcsúzik a Bentley. A jövőben már csak a 4 literes V8-as turbómotort kínálják majd, illetve a W12-est, és egy konnektoros hibrid rendszerbe kötött V6-ost, amelyek már mind a VW csoporttól érkeztek.
A Bentley szerint ez lehet a leghosszabb ideig szolgáló V8-as blokk. Azt mondják, hogy bár a Chevrolet Small Block régebbi, 1955-ös konstrukció, és szintén a mai napig elérhető, de azt 2002 óta szériaautóban már nem kínálják.