Az ilyen esetekből sejthető, hogy a nemét prémium-gyártók még mindig egymást tekintik a legnagyobb konkurenciának. Különösen igaz ez az elsőségért küzdő BMW-re és Mercedesre, amelyek most épp prémium felső-középkategóriás sportszedánjaik bemutatóját helyezték egymás mellé.

Ahogy a BMW az M5-ösön, a Mercedes is csak egy kisebb felújítást hajtott végre az E osztály legerősebb változatain. Az E63 és az E63 S modellek változatlan teljesítménnyel, de átdolgozott külsővel és korszerűsített fedélzeti elektronikával érkeznek.
A két AMG modell műszaki tartalma látszatra nem tér el attól, amit már eddig is kínáltak hozzá: a 4 literes V8-as motorból kétfélét kínálnak, a sima E63-asba az 571 lóerős, 750 Nm csúcsnyomatékú változatot építik, a drágább S-be pedig a 612 lóerős, 850 Nm csúcsnyomatékú kerül. Mindkét motorhoz 9 fokozatú automata váltó és állandó összkerék-hajtás jár. A dinamikában sincs nagy eltérés: a gyengébb modell 3,5, az erősebb 3,4 másodperc alatt gyorsul százra, és mindkettő simán eléri a 300 km/h-t, a különbség csak annyi, hogy a sima E63-asnál ehhez extraként meg kell rendelni a Driver's Package nevű csomagot némi felárért, míg az E63 S-hez ez alapáron jár. Ezek a számok a szedán kivitelre vonatkoznak, a kombik egy tizedmásodperccel gyengébben gyorsulnak, a végsebességük pedig legfeljebb 290 km/h lehet.
Mindez eddig is nagyjából ugyanígy volt, ami most változik, az a csomagolás. Itt is felbukkannak a lefele szélesedő hűtőrácsok, ahogy a szedánon és a kétajtós változatokon, az AMG-nél a függőleges rácsozat, illetve a hűtőmaszk alatti légbeömlők kialakítása más egy kicsit. Ezen felül a műszerfalat szabták át – a polgári E osztályéhoz hasonlóan – az MBUX dupla LCD-s műszercsoport legújabb változataival. A sima E63-asba a kisebb, 10,25 hüvelykes kijelzőpár kerül, az E63 S-be viszont az S osztályból is ismert 12,25-ösöket építik.
Új arckifejezést ölt a Mercedes E osztály
A mosolyból fura vicsor lesz, így kezd hozzá pályafutása második feléhez a W213-as.
Pontos árakat egyelőre nem mondtak, csak annyit, hogy nem terveznek jelentősen eltérni az eddigi áraktól. Az E63 eddig 110 ezer euró felett indult egy kicsivel, az S változatért pedig 123 ezer eurót kértek.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
