Összezsugorodik a Mitsubishi Európában?
A Mitsubishi legutóbbi, 2017-es stratégiája csak a költségeiket növelte, nyereséget nem hozott, így most változtatnak rajta. A cég vezérigazgatója szerint mostantól azokra a piacokra koncentrálnak, ahol a Mitsubishi hagyományosan erős és nyereséges.
Takao Kato vezérigazgató úgy fogalmazott, a mega-piacok helyett, amilyen Európa, Észak-Amerika vagy Kína, átkerül a hangsúly oda, ahol nyereséges működést várhatnak. Ez elsősorban néhány dél-kelet-ázsiai országot jelent, például Thaiföldet és Indonéziát, ahol a márka pozíciói hagyományosan erősek.
Egyelőre nem volt szó róla, hogy bármelyik piacról teljesen kivonulnának, viszont valószínű, hogy azokra a modellekre szűkítik a választékot mindenütt, amelyek jobban fogynak.
Európában a Mitsubishi tavaly 144 ezer autót adott el, ami 0,92%-os piaci részesedést jelent. A kínálatból viszont nehéz lenne egyetlen típust kiválasztani, amely sokkal kevésbé sikeres, mint a többi. A legjobban egyértelműen az Outlandert keresték, talán a konnektoros hibrid változat miatt: ebből bő 47 ezer fogyott. Az utóbbi években az eleinte reménytelennek tűnő Space Star kisautó eladásai is növekedésnek indultak, 2019-ben 38 ezer ilyet vásároltak Európában, az ASX-ből és az Eclipes Cross-ból pedig 30 illetve 27 ezer példányt adtak el. Az L200 pick-upból fogyott a legkevesebb, bő 23 ezer, de ez viszont egyáltalán nem rossz eredmény a pick-up piac teljes méretéhez képest, 13% körüli részesedést jelent.
Ha nem is szabadulnak meg egy konkrét modelltől a közeljövőben, valószínű, hogy viszonylag kevés fejlesztés várható, amely Európát célozza. Nem kizárt, hogy összevonnak néhány modellt, az ASX és az Eclipse Cross lényegében egy szegmensben versenyez. Emellett nem lenne meglepő az sem, hogy átcímkézett modellek is felbukkannának – a Nissan Navara és a Mitsubishi L200, illetve a Nissan Micra és a Mitsubishi Space Star esetében is kézenfekvő lenne egy ilyen lépés.