Bár nagyobb és drágább modellekkel indították az Audi villanyautó-fejlesztéseit, a Volkswagen fejlesztette MEB platformra is készül néhány elérhetőbb árú modelljük. Ezek közül az első a Q4 E-tron sorozat, amelyből a Sportback a második változat.
A 4,6 méteres szabadidő-autóból ez a második változat lendületesebb, bár ránézésre kevésbé célszerű kupétetőt kapott. A terepjárós arányok itt sem a terepjáró képességet szolgálják, legalábbis ehhez elég kevésnek látszik a hasmagasság, inkább a padlóba rejtett akkumulátor kedvéért alakultak így az autó arányai.
Az autó formáját tervező Amar Vaya szerint a most bemutatott tanulmány-változat olyan 90%-ban azonos azzal, amit gyártásba küldenek, bár a méretek még nem véglegesek: a tanulmány szélesebb és alacsonyabb, mint amilyen a sorozatgyártmány lesz, és az már most kiderült, hogy a süllyesztett kilincsek sem jutnak el a szériamodellig.
Az autó egyébként a szabványos MEB platform összkerék-hajtású változatára épül: a motorok összteljesítménye 306 lóerő, bár a rendszert úgy hangolták, hogy amikor csak lehet, csak a hátsó kerekeket hajtsa. A gyáriak szerint a Q4 Sportback E-tron tanulmány 6,3 másodperc alatt érheti el a százas tempót, ami még mindig bőven sportos dinamikának számít, a végsebességet pedig 180 km/h-ra állították be.
Az autóban egyébként 82 kWh-s akkumulátor-csomag található, amely WLTP szabvány szerint mérve elvben 450 km megtételére elegendő, de csak hátsókerék-hajtást használva a hatótáv állítólag 500 km-re is nőhet. Ennél talán még lényegesebb, hogy az autó viszonylag nagy sebességgel gyorstölthető: 125 kW tölőteljesítményről beszélnek, így nagyjából fél óra alatt tölthető az akkumulátor 80%-ig.
Az Audi szerint egyelőre ugyan a két Q4 E-tron lesz a legkisebb elektromos modell a kínálatban, de középtávon már számolnak egy olcsóbb, kisebb modellel is – magyarán nem lehetetlen, hogy később az Audi is felveszi a kínálatába a VW ID.3 egy áttervezett változatát.
A Q4 E-tron modellek gyártásának beindítását egyébként 2021-re ígérik, méghozzá több más elektromos modellel együtt, amelyek közül egy biztosan a Porsche Taycan műszaki alapjaira épített E-tron GT szériaváltozata lesz.