Ahogy már korábban is jelezték, Broncóból is kétféle lesz. A melléknév nélküli változat a komoly terepjáró, amely alvázas felépítésével, merev tengelyes futóművével és nagy terepgumijaival tényleg a Jeep Wrangler rémálma lehet. A Bronco Sport viszont inkább épített utakra való, igaz, a terepjáróstílust vizuálisan az is kiválóan hozza.

A Ford mérnökei meglevő alapokra építkeztek: a Bronco jellegzetes, múltidéző formái alatt a Ranger pickup következő generációjának alváza és hajtásmegoldásai rejtőznek. A motorválaszték sem ismeretlen: az alapváltozatba a Mustang 2,3 literes turbós négyhengerese kerül – ez 270 lóerős és 420 Nm csúcsnyomatékot adhat le – de az amerikai szokásoknak megfelelően van egy feláras motor is: ez 2,7 literes V6-os, szintén turbós benzines, amely 310 lóerő és 542 Nm leadására képes.
A motoroknál is lényegesebb talán a hajtás: a Bronco kétféle váltóval készül majd, 10 sebességes automatával és 7 sebességes manuálissal – ez utóbbi csak a négyhengeres motorhoz lesz elérhető – és felezőből is kétféle lesz. Az egyszerűbb modellekbe elektronikusan kapcsolható felező kerül, a drágábbakba pedig egy automatizált változat, amely a tapadásnak megfelelően képes váltani a két- és négykerék-hajtás között. A Bronco emellett számos hajtásüzemmódot is kínál: ezek közül a Normal, Eco és Sport inkább közútra való, a Slippery, Sand, RockCrawl, Mud/Ruts és Baja pedig csúszós, homokos, sziklás, süppedős-sáros, illetve kemény földutas terepen segíti az előrejutást.
A terepjáráshoz persze megfelelő futómű is kell: a Bronco alvázas változatai 35 hüvelykes, azaz 89 centis gumiabroncsokat kapnak – jórészt ennek is köszönhető a 29,4 centis hasmagasság és a kedvező terepszögek: elöl 43,2, hátul 37,2 fokosak, és a rövid változat esetében kiváló, 29 fokos rámpaszög adódik.
A Bronco persze nem nyújthat kevesebbet, mint a nagy vetélytárs, a Jeep Wrangler, talán találunk itt is levehető tetőt és ajtókat. A tervezők arra is figyeltek, hogy a négyajtós ajtói is beférjenek az amúgy elég szűkösnek látszó csomagtartóba – ebben nagy segítség, hogy az ajtók keret nélküli kialakításúak. Tetőből kétfélét kínálnak: a több részes levehető kemény tető mellett vászontetővel is meg lehet majd vásárolni a típust.
Aki nem ragaszkodik nagyon a komoly terepjáró képességekhez, inkább a stílus miatt választaná a Broncót, annak készül az önhordó karosszériás Bronco Sport. Ez a modell a Ford Escape/Kuga alapjaira épül, kisebb kerekekkel, kisebb motorokkal, kényelmesebb futóművel, és alacsonyabb áron érkezik. Gyengének azért ez sem tűnik, bár az alapváltozat motorja csak háromhengeres: az 1,5 literes motorból is kijön 184 lóerő és 257 Nm csúcsnyomaték. Emellett lesz egy 2 literes, 248 lóerős motor is, 372 Nm maximális nyomatékkal.
A 4,39 méter hosszú, 2,08 méter széles és 1,8-1,9 méter közti magasságú modell célszerű családi SUV-nak tűnik, az átlagosnál épp csak jobb terepjáró képességekkel. Az összkerékhajtás persze itt is az alapfelszerelés része, és ez is rendelhető lesz olyan terepjárós kiegészítőkkel, mint a 29 hüvelykes terepgumik vagy az autó alját védő panelek, de ez a modell a hétköznapokban egyértelműen kevesebb kompromisszumot követel a használójától.
Elsőként a Bronco Sport lesz kapható, ezt már az év végén elkezdik kínálni Észak-Amerikában, 28 ezer dollár körüli alapáron, míg a Bronco gyártása 2021 elején indul, és a legolcsóbb változat 29 995 dollárba kerül majd. Arról egyelőre nincs hír, hogy Európában, vagy más exportpiacokon tervezik-e forgalmazni bármelyik típust, de egyáltalán nem lenne meglepő, ha a Bronco-családnak is nemzetközi karriert szánnának.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
