A Müncheni Regionális Bíróság hirdetett ítéletet a Tesla önvezető rendszerének ügyében. Eszerint a Tesla nem használhatja az Autopilot kifejezést, mivel az azt a képzetet kelti, hogy a rendszer képes teljes önvezetésre, ami pillanatnyilag nem igaz.
A bíróság szerint a Tesla félrevezetően kommunikált, amikor azt ígérte, hogy 2019 végére a rendszer teljes önvezetésre lesz képes. Az autógyártó azon állítását is félrevezetőnek mondták ki, amely szerint önvezető rendszerük jogszerűen használható Németország területén.
A Tesla 2016 óta kínál teljes önvezető csomagot az autóihoz, ami viszont az elnevezés ellenére 2-es szintű önvezető rendszert takar, olyat, amely a vezető folyamatos felügyeletét igényli. Ez az ellentmondás áll a müncheni ítélet hátterében, amely ellen a Tesla még fellebbezhet, így egyelőre nem tekinthető jogerősnek.
A múlt héten egyébként Elon Musk egy mesterséges intelligencia-fejlesztéssel foglalkozó konferencián ismét arról beszélt, hogy a Tesla közel áll egy teljesen önálló, 5-ös szintű önvezető rendszer elkészítéséhez, bár hasonló kijelentéseket a korábbi években is tett, és ezek eddig rendre alaptalannak bizonyultak.