Mielőtt Markus Duesmann megkezdte volna pályafutását az Audi elnökeként, több hónapos európai körútra indult motorjával. Ez alatt a pár hónap és 28 ezer megtett kilométer alatt nem csak régi álmát váltotta valóra, hanem valami fontosabbra is ráeszmélt: hiba volt kinevetni a Teslát - írja egy, a német autógyárak és a Tesla viszonyáról készült átfogó cikkében a Der Spiegel magazin.
Markus ugyanis pont így tett, amikor fülébe jutott, hogy a Tesla Németországban is terjeszkedni fog; gyárat akarnak építeni. Később rájött, nem csupán merő vakmerőségről van szó: a Tesla mindenben előrébb tart, mint német versenytársai. Európában a Model 3 az egyik legkelendőbb elektromos autó, sőt, töltők telepítésében is jócskán elől jár a Tesla, közel 5000 Supercharger típusú töltőt telepítettek 24 európai országba. Ehhez képest a főként német autógyártókból - BMW, Daimler, VW, - álló konzorcium, az Ionity csupán 1160 töltőt tud felmutatni.
A fejlődést az előzőeken túl az óriási kereslet is ösztönzi. A német kormány a nyár elején 9000 euróra növelte a tisztán elektromos autókra igénybe vehető támogatást, ennek köszönhetően - még az autópiac nem túl fényes helyzete ellenére is - júniusban 8000 új villanyautót regisztráltak. Ez az előző évhez képest 40%-os növekedést jelent. A robbanásszerűen növekvő kereslet nem példátlan, elég az itthon támogatást alapul venni, az arra szánt keret is kiürült csupán másfél nap alatt. A németeknél viszont nem ez a helyzet, ott az okozza a problémát, hogy a gyártók nem tudnak lépést tartani a villanyautók iránti kereslettel. Rengeteg vásárlónak emiatt hónapokat, akár egy évet is várnia kell még hozzá kerül a megrendelt autója, de akad olyan gyártó is, ami pillanatnyilag nem tud, és nem is vesz fel több megrendelést elektromos autóra.
Markus nem csak az Audi vezére, hanem VW fejlesztési és kutatási részlegének fejese is, és nem szerényebb célt tűzött ki, minthogy az Audi és Volkswagen egy szintre lépjen a Teslával villanyautózásban. Sőt, hogy idővel újra ők diktálják a tempót az innováció területén. Ennek a projektnek nevet is adott, ráadásul egy görög istennőről: Artemis. Különösen nagy hangsúlyt fektetnek a jelenlegi modellek fejlesztésére, és ha valaki, akkor Markus az, aki tud segíteni ebben - korábban a BMW ügyvezetőjeként az i3 és i8 fejlesztésében is szerepet vállalt.
Az Artemis projekt egyik kiemelt eleme a szoftverfejlesztés területe, ahol van mit rendbe tenni a VW háza táján, a másik pedig az összefüggő töltőhálózat telepítése. Erre azért van szükség, mert egyes német területeken a töltők hiánya nagyban meggátolja a villanyautók népszerűsítését. A jövendőbeli töltőhálózatot a VW-csoport egyik leányvállalatáról, az Electrify America-ról mintázzák, ők több ezer töltőt telepítettek már Amerikában.
Markus tudja, hogy villanyautózásban jelenleg a Tesla sokkal jobban áll náluk minden tekintetben, de úgy gondolja, hogy új projektjükben van potenciál és behozhatják a lépéshátrányukat.