Scott Tupper egy olyan Bogarat szeretett volna, amelyben kényelmesen elfér akár családostul, és nem érzi úgy, hogy eltapossák a kaliforniai forgalomban. Mintául a család 1959-es kabrió VW-jét használták – ezt nagyították fel tökéletesen arányosan.
Az építő-tulajdonos azt mondja, eredetileg másfélszeresére gondolták felnagyítani az autót, de végül 40%-kal nőttek a méretek, mivel csak így felelhetett meg a forgalomba helyezési szabályoknak. Az alkatrészeket az eredeti Bogárról digitalizálták, majd gyártották le nagyobb méretben, az így előállított burkolatot építették rá egy Dodge pickup járóképes alvázára. Így az óriási Bogár – hivatalosan, rendszáma szerint is Huge Bug a neve – orrmotoros, egy 5,7 literes Hemi motor hajtja, és automata váltós.
A tulajdonos szerint igyekeztek megtartani az 1959-es hangulatot, és ugyanakkor beépíteni a legtöbb, mai autókra jellemző kényelmi berendezést, így a Huge Bug-ban van például klímaberendezés és elektromos ablakemelők is. Az eredeti műszerfalon persze a szükséges információknak csak egy kis része látható, ezért készítettek egy külön műszerdobozt, amely a műszerfal mögött helyezkedik el, de szükség esetén a középkonzol helyére ereszthető le. Így menet közben minden információ leolvasható róla, álló helyzetben pedig eltüntethető, így nem rombolja le az illúziót.
Tupper állítólag már egész vad ajánlatokat is kapott, de azt mondja, egyelőre esze ágában sincs eladni az autóját, amelyet rendszeresen használ a hétköznapokban is.
Mindez egyébként azt is nagyszerűen mutatja, hogy manapság mennyivel nagyobb autókkal járnak Észak-Amerikában, mint ötven-hatvan évvel ezelőtt: bár a Bogár 1959-ben nem számított nagy autónak, a jelenlegi SUV-dzsungelben a 40%-kal megnövelt változat látszik megfelelő méretűnek.