Orosz milliárdos támasztja fel a Spyker sportkocsimárkát
A Spykerről keveset hallottunk, amióta csődbe jutottak a General Motorstól átvett Saabbal együtt a 2010-es évek elején. A kockázatos manőver elvitte az apró holland vállalat minden tőkéjét, így sokáig esély sem látszott az újrakezdésre. Négy éve ugyan tettek néhány ígéretet, és mutattak egy új változatot a sportkocsijukból, de a valódi esély az újrakezdésre csak most érkezett meg.
Első ránézésre szokványos üzletről van szó: néhány cég, egy BR Engineering nevű, egy SMP Racing nevű és egy Milan Morady nevű, besegít a Spykernek: lesz egy új üzem Németországban és bemutatóterem Monacóban, de ami a lényeg, legalább három típus gyártása indulhat meg 2021-ben. Három ismert típusé: a C8 Preliator, a D8 Peking to Paris és a B6 Venator szerepel a programban.
Az egész sztori attól válik érdekessé, hogy ki áll a fent felsorolt cégek mögött. Az SMP Racing az orosz oligarcha, Vlagyimir Putyin barátja és egykori edzőpartnere, Boris Rotenberg versenycsapata, a BR Engineering pedig az a vállalkozás, amely az SMP-nek saját versenyautót épített a 2018-2019-es sportkocsi-világbajnoki szezonra.
Érdekes lesz látni, hogy a nyugati sportkocsigyártó és orosz pénz párosítása ezúttal mennyire működik majd. A legutóbbi hasonló eset, amikor a TVR-t vásárolta fel Nyikoláj Szmolenszkíj, majd kilenc éven át nem kezdett vele semmit, jelzi, hogy egy milliárdos személye nem jelent automatikusan komoly befektetési szándékot.