Egyelőre néhány részletet, és az autók körvonalát mutató sziluetteket mutatott a Dacia az újdonságokról, amelyektől formailag és műszakilag is jelentős előrelépés várható.
Bár a Daciától láttuk a Duster kapcsán az elmúlt évtized legfantáziátlanabb modellváltását, ezúttal sokkal nagyobb durranás várható. Egyrészt új formatervek várhatók – sem a Sandero, sem a Duster nem lett olyan nagy siker, hogy a forma megtartása előnyösnek tűnjön – másrészt a Dacia végre korszerű műszaki alapokat kaphat.
A román márka eddig a Renault Clio II műszaki alapjaira épült, amelyek az 1990-es évek műszaki színvonalát képviselték, ám a szabványosítás már a Renault-Nissannál is olyan szintre jutott, hogy érdemesebb a régi alkatrészeket a CMF-B platformra cserélni. A jelenlegi Clio és Nissan Micra is erre épül, és hamarosan a Dacia is ezt alkalmazza majd.
Magukról az autókról egyelőre keveset tudni, de valószínű, hogy a fogyasztáscsökkentés érdekében itt is felbukkannak hibrid modellváltozatok. A legnagyobb kérdés, hogy a korszerűsítés és a fogyasztáscsökkentés kényszere mellett a Dacia mennyit tud megtartani korábbi olcsóságából, ami nagyban hozzájárult a márka vonzerejéhez.
A kérdésre a választ pedig legkorábban szeptember 7-én kaphatjuk meg: akkorra ígérik a három új Dacia bemutatóját.