A Financial Times híre szerint a koronavírus és a Brexit együttesen késztette a gyártás fél éves halasztására a Nissan vezetését.
Állítólag a fejlesztéssel sem úgy haladnak, ahogy tervezték, ami a járványügyi intézkedések egyik mellékhatása. Ám ez csak az egyik ok: állítólag ki szeretnék várni, hogy konkrétan milyen feltételekkel exportálhatnak Nagy-Britanniából az EU tagországokba, mivel ez határozza meg, hogy nyereséggel gyárthatják-e Sunderland-ben a következő Qashqai-t is, vagy költöztetni kell a gyártást.
A bizonyosságért pedig nem sok fél év halasztás, különösen úgy, hogy ez mintegy 400 millió font – közel 450 ezer euró – befektetés sorsát is meghatározza. Durván ennyit költene a Nissan a gyártás előkészítésére, kedvezőtlen Brexit vámfeltételek esetén valószínűleg máshol lesznek kénytelenek felállítani a gyártósorokat, amelyek a brit Nissan gyár termelésének mintegy kétharmadát adták eddig is.
A Qashqai jelenleg egyértelműen a Nissan kulcsmodellje Európában: a 2014 óta kínált aktuális modellből bőven 200 ezer példány feletti mennyiség fogyott pályafutása összes eddigi teljes évében, a márka összeladásainak közel fele. Így egyáltalán nem meglepő, hogy a típus utódlásával kapcsolatosan igen óvatos a cég vezetése.