A nagy újság az, hogy jövőre gyári LMP1-es Alpine prototípust indítanak az FIA WEC versenyein, abban a kategóriában, ahol eddig az Audi, a Porsche és a Toyota játszotta a főszerepet.
Az Alpine márka eddig is részt vett a WEC hosszú távú sportkocsiversenyein, de a szabvány motort, és szezononként legfeljebb négy karosszériát előíró LMP2 kategóriában. Nem is voltak sikertelenek: öt év alatt két kategóriabajnoki cím és három Le Mans-i kategóriagyőzelem a mérleg, de igazán komoly marketing-értéke az abszolút győzelemnek lenne. Nyilván ezért is döntöttek úgy, hogy 2021-től már azt célozzák meg.
Egyelőre úgy néz ki, hogy a korábbi Rebellion R-13-asban már bevált Oreca autót és Gibson motort használják majd, így a régi LMP1 szabályoknak megfelelő autót indítanak majd. Ezt állítólag úgy egyensúlyozzák majd ki a versenyszervezők, hogy az új csúcskategória, az LMH – Le Mans Hypercar – autókhoz hasonló tempót tudjon a pályán. Ám a hosszabb távú cél nyilván a saját technika alkalmazása, aminek a kifejlesztése nyilván hosszabb időbe telik majd.
Az Alpine jelenleg egyetlen típust kínál, a múltidéző formavilágú A110-est, de úgy néz ki a Renault szervezeti átalakítása kapcsán, hogy komolyabb szerepet szánnak neki. A gyári F1-es csapat is ezen a néven folytatja 2021-től, és úgy tudjuk, utcai autókból is készülnek továbbiak.