Ezek is csak rajzok ugyan, de már jól látni rajtuk, milyen elképzelés szerint épülnek az új kor Le Mans-i csúcsautói. A Peugeot mutatta meg, hogyan néz majd ki az autó, amivel visszatérnek a 2021-től megújuló megbízhatósági versenyekre.
A Le Mans-i 24 órás, valamint az a köré épülő versenysorozat, a WEC csúcskategóriája az utóbbi években megfizethetetlenül drágává lett. Ezért állhatott elő az a groteszk helyzet, hogy miután az Audi és a Porsche is kiszállt, érdemben csak a Toyota maradt benne, ami így harmadik éve nyer könnyedén mindenhol a szakágban. 2021-től ezért teljesen új szabályrendszert írnak elő, a versenysorozat szervezői úgy tervezik, hogy csapatonként 20 millió euróból ki lehessen hozni egy szezont a WEC-ben Le Mans-ostól. Ezért keltik életre a hypercar – hiperautó – nevű kategóriát, ami az LMP1-es prototípusoknál nemcsak olcsóbb lesz, de autószerűbb autókat is hozhat.
Az új kategória sok gyártót visszavonzhat Le Mans-ba. A Ferrari és a Bentley visszatéréséről már esett szó, a Toyota és a Peugeot pedig biztosra mondták, hogy jönnek. Utóbbi mutatott most valamennyit az autójából. Ez az egyelőre névtelen hiperautó sziluettjében egész hasonló a mostani prototípusokhoz, de valamivel hosszabb (4,6 méter helyett 5 méter) és szélesebb (1,9-ről 2 méter) lesz. Állítólag az aerodinamikai munkával már éles tesztekre készen vannak a Peugeot Motorsportnál, a hajtásnak viszont csak az alap paraméterei vannak meg: a hibrid hajtáslánc összteljesítménye 675 lóerő lesz.
Sok ideje nincs már a gyártóknak előállni a maguk hiperautójával. Márciusban indul a következő WEC szezon a Sebringi 12 órással. Jelen állás szerint a Peugeot-n túl a Toyota, a Glickenhaus és a Kykolles lehet ott hiperautóval a rajtnál.