Ezek is csak rajzok ugyan, de már jól látni rajtuk, milyen elképzelés szerint épülnek az új kor Le Mans-i csúcsautói. A Peugeot mutatta meg, hogyan néz majd ki az autó, amivel visszatérnek a 2021-től megújuló megbízhatósági versenyekre.

A Le Mans-i 24 órás, valamint az a köré épülő versenysorozat, a WEC csúcskategóriája az utóbbi években megfizethetetlenül drágává lett. Ezért állhatott elő az a groteszk helyzet, hogy miután az Audi és a Porsche is kiszállt, érdemben csak a Toyota maradt benne, ami így harmadik éve nyer könnyedén mindenhol a szakágban. 2021-től ezért teljesen új szabályrendszert írnak elő, a versenysorozat szervezői úgy tervezik, hogy csapatonként 20 millió euróból ki lehessen hozni egy szezont a WEC-ben Le Mans-ostól. Ezért keltik életre a hypercar – hiperautó – nevű kategóriát, ami az LMP1-es prototípusoknál nemcsak olcsóbb lesz, de autószerűbb autókat is hozhat.
Bejelentették az autószerű Le Mans-i versenygépeket
Az LMP1-es prototípusok helyére jönnek az utcai sportkocsikon alapuló gépek, már 2020-tól.
Az új kategória sok gyártót visszavonzhat Le Mans-ba. A Ferrari és a Bentley visszatéréséről már esett szó, a Toyota és a Peugeot pedig biztosra mondták, hogy jönnek. Utóbbi mutatott most valamennyit az autójából. Ez az egyelőre névtelen hiperautó sziluettjében egész hasonló a mostani prototípusokhoz, de valamivel hosszabb (4,6 méter helyett 5 méter) és szélesebb (1,9-ről 2 méter) lesz. Állítólag az aerodinamikai munkával már éles tesztekre készen vannak a Peugeot Motorsportnál, a hajtásnak viszont csak az alap paraméterei vannak meg: a hibrid hajtáslánc összteljesítménye 675 lóerő lesz.
Sok ideje nincs már a gyártóknak előállni a maguk hiperautójával. Márciusban indul a következő WEC szezon a Sebringi 12 órással. Jelen állás szerint a Peugeot-n túl a Toyota, a Glickenhaus és a Kykolles lehet ott hiperautóval a rajtnál.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
