Bár már az év elején megmutatták az álcázott prototípust, az EQA, amelynek az ígéretek szerint egy-két hónapon belül meg kellene érkeznie, 2021 tavasza előtt aligha mutatkozik be.
Ha váratlan is a döntés, a Mercedesnek jó oka van a halasztásra, nem is egy. A cégen belüli átszervezéseket, az akkumulátorcella-hiányt, illetve a járványhelyzetet is megemlíti. A legfontosabb ok valószínűleg az, hogy mivel a Smartokat gyártó francia üzemtől megszabadul a Daimler, újra kellett tervezni a cég villanyautó-gyártását. Az EQB nevű modell eredetileg a Smartok helyén készült volna, de a gyár eladása miatt Németországban, Rastattban kell neki helyet csinálni, ugyanott, ahol az EQA is készül majd, ettől pedig ez utóbbi gyártása is később indulhat meg.
Így 2021-re három elektromos Mercedes is várható: az EQA és az EQB mellett jövőre ígérik a nagy méretű EQS-t is. A közepes méretű EQE-vel lesz teljes a kínálat, amely 2022-ben érkezik.
Az EQA-ról annyi sejthető eddig, hogy a GLA műszaki alapjaira épül majd, és árban, illetve képességekben a VW ID.3 riválisának szánják. A hírek szerint két változatot terveznek, egy elsőkerék-hajtású alapmodellt, illetve egy kétmotorosat, összkerék-hajtással. Később ez utóbbiból várható egy erősebb változat is, amely az AMG kínálatát erősítheti.