Kupétetőt kap az Audi Q5
Az Audi egy kicsit lassan reagált a kisebb prémium-terep-kupék divatjára, hiszen a BMW X4 hat éve van piacon, de a Mercedes GLC Coupé is négy éves modell. Ráadásul úgy néz ki, igyekeztek egyszerűen megoldani a feladatot: ahogy a neve alapján is sejteni lehet, a Sportback elsősorban az övvonal felett különbözik a nemrég felújított Q5-östől.
Ettől a kupétetős változat még tisztességes formatervezői szakmunkának tűnik, bár a fotók alapján a Q5-ösnél nem sokkal érdekesebb: még mindig az az érzésünk a láttán, hogy erősebb benne a szabvány Audi-karakter, mint a saját egyénisége.
A megjelenésen kívül a Q5 Sportback egyetlen kézzel fogható eltérése a csapott hátú ötajtós változathoz képest a kisebb csomagtartó: a kupé farába 510 liternyi csomag fér, kerek tíz literrel kevesebb, mint a mezei Q5-ösökbe. Lehajtott ülésekkel már 40 liter különbség adódik, a Sportbackben ilyenkor 1480 liternyi csomag fér el. Ezen felül a hátsó utasoknak jut még egy-két centivel kevesebb fejtér.
A Spoartbacket egyértelműen sportosabb opciónak szánják a többi Q5-ösnél, ezért alapkiépítésben a típushoz kínált sportfutóművet kapja, ami valamivel keményebb hangolású. Emellett felárért elérhető lesz légrugós, adaptív futóművel is.
Európában eleinte egyféle motorral kínálják majd a típust, kétliteres, 204 lóerős enyhe hibrid dízelként. Más piacokon kétliteres, 265 lóerős benzines turbómotorral indul a forgalmazás. A teljes motorválaszték később lesz elérhető: természetesen Európában is megjelennek a benzines négyhengeres kivitelek, enyhe és konnektoros hibrid hajtásban, és lesz SQ5 Sportback is, háromliteres V6-os turbódízel motorral. Ez utóbbi típusjelzés Észak-Amerikában egy másik változatot takar majd, benzines V6-os motorral.