Ismét bebizonyosodott, hogy elegendő szélesítéssel, kötényezéssel és hátsó szárnnyal bármiből lehet dögös versenygépet faragni: a Hyundai Elantra tényleg elég megosztó formájú, de a versenyautó-gúnya ennek is jól áll.
Az Elantra N TCR a harmadik TCR kategóriás versenyautó, amelyet a Hyundai kínál. A Michelisz Norbi által is használt i30-as, illetve a Veloster mellett ez is elérhető lesz, a gyáriak indoklása szerint azért, hogy mindenütt olyan autóval mehessenek a csapatok, amilyeneket az ottani piacon forgalmaznak.
Az autó műszaki szempontból több ponton is azonos az i30 N-nel: ugyanaz például a szekvenciális, hatfokozatú váltó. Ugyanakkor a kétliteres turbómotorja állítólag teljesen új, bár a szabályoknak megfelelően ez is utcai blokkon alapszik.
Bár az Elantra nyúlánkabb formája egyértelműen kedvezőbb lenne aerodinamikai szempontból, mint a csapott hátú i30-asé, egyelőre nem tudni, hogy a WTCR mezőnyben bevetik-e. Marketing-szempontból nem volna értelme – a sorozat az idén csak európai pályákon zajlott, és nem tudni, hogy jövőre ez változhat-e – ugyanakkor a Hyundai-jal futó csapatoknak olyan vacakul megy az idén, hogy bármilyen változtatás csak javíthat a helyzeten. A baj azzal van, hogy a tavalyi bajnok i30 N TCR-t annyira durván megfogták az idei egyensúly-szabályokkal, hogy egyáltalán nem tűnik versenyképesnek. Egy új autóval viszont újra kellene egyensúlyozni a mezőnyt, ami reményt hozhat a márka számára.
A gyártó szerint egyelőre a tesztelésnél tartanak – eddig úgy 5000 kilométert ment az autó, zömmel Európai pályákon – de még az év vége előtt el szeretnék kezdeni szállítani az Elantrákat az első megrendelőknek. Észak-Amerikában és Kínában biztosan fel is bukkan majd, de azon sem csodálkoznánk, ha néhány WTCR csapat is kapna belőle.