Negyven lóerő, ennyivel lesz erősebb a Scania V8-as dízelmotorjának csúcsváltozata, ám ez az apróság szimbolikus jelentőségű: ezzel visszaszerzik a legerősebb kamion címét a Volvo 750 lóerős FH16 változatától. Ez pedig azoknak a figyelmét is felkeltheti, akik amúgy nemigen foglalkoznának a Scania motorfejlesztők erőfeszítéseivel.
Pedig a fejlesztések a teljes V8-as motorcsaládra vonatkoznak, és bár minden motorváltozat erősebb lesz valamivel, a valóban lényeges változás az átlagos fogyasztás csökkentése, ami bizonyos körülmények között elérheti a 6%-ot is. Ennek érdekében mintegy hetven alkatrészen változtattak: csökkentették a belső súrlódásokat, változtattak a feltöltőrendszeren, és lecserélték a motorvezérlést is.
Az új, de változatlanul 16 literes V8-asok teljesítménye egyébként 530, 590, 660 és 770 lóerő – ennek megfelelően változnak a nyolchengeres Scaniák típusjelzései is. Most már csak az a kérdés, hogy a Volvo kontrázik-e, és ha igen, mikor, és milyen mértékben. Valószínű, hogy nem okozna gondot igazítani az FH16 feltöltőrendszerének paraméterein és elérni mondjuk 800 lóerőt.
Az azonban eleve nem egyértelmű, hogy kell-e folytatni ezt a katalógusadat-háborút, amikor sokkal égetőbb probléma, hogy hogyan lehetne kiváltani a dízelmotorokat a közúti szállításban valamire, ami lehetőleg egyáltalán nem terheli a légkört, sem szén-dioxiddal, sem mérgező gázokkal.