A Fiat 500-as már csak méregdrága elektromos modellként készül – bár a régi benzineseket egyelőre tovább gyártják – de úgy hallani, a Fiatnál egy új változaton dolgoznak, amely kényelmesebb beszállást tenne lehetővé.
Állítólag olyasfajta megoldásról van szó, amilyet a Mazda használt az RX-8-as és az MX-30-as, vagy a Mini az előző Clubman esetében. Egy hátrafele nyíló, amolyan félajtóról, amivel anélkül növelhető az ajtónyílás mérete, hogy az oldalajtót még hosszabbra, nehezebben kezelhetőre kellene szabni. Úgy tudjuk, hogy csak egy ilyen kiegészítő ajtó lesz, a jobb oldalon. A pletykák szerint az új változat Trepiuno néven érkezik, ami olaszul három plusz egyet jelent.
Ez lehet a harmadik kivitel a vászontetős és a fémtetős kétajtósok mellett, bár így sem tűnik nagyon valószínűnek, hogy ki tudják használni a Mirafiori üzemben kialakított évi 80 ezres villanyautó-gyártó kapacitást a 35 ezer eurós alapárú modellel. Különösen úgy, hogy a Trepiuno valószínűleg drágább lesz, mint az alapváltozat, legalább a vászontetős 38 ezer eurós árszintjére várható.
Az új 500-as nem sokban tér el az elődjétől: a maga 3,63 méterével nem nagyobb a benzines elődnél. A legnagyobb eltérés a hajtásrendszer, amely egy 116 lóerős villanymotorból és 42 kWh-s akkucsomagból áll. A kisautó ezzel elvileg akár 320 km-re is eljut egyetlen töltéssel, ami nem rossz eredmény, viszont az új árazás miatt sokkal kevesebb érdeklődő várható iránta, mint a 15 ezer eurós előd iránt.