Lynk & Co: autótartás nyűgök nélkül?
Majdnem négy éve, hogy bejelentették a Lynk & Co márkát, de eddig csak Kínában lehetett ilyen autóhoz hozzájutni. A márka hivatalosan csak most indul Európában, méghozzá egy teljesen új értékesítési modellel: 500 euró, azaz kb. 183 ezer forint havidíjért kínálnak autót, egyelőre egyfélét, biztosítással és szervizszolgáltatással, amit a vásárló aztán megoszthat másokkal, csökkentve a költségeit.

Bár az üzleti modell látszatra nem nagyon különbözik egy tartós bérlettől, a márka bemutatóján azt hangsúlyozták, hogy mindezt azoknak a vásárlóknak találták ki, akik nem feltétlenül a tárgy birtoklására vágynak, hanem a használat élményére. Olyan modern gondolkodású emberekre, akiknek fontos a kapcsolattartás, nyitott az olyan ötletekre, mint például az autómegosztás, és persze környezettudatosak.
Maga az autó a négy éve bemutatott Lynk & Co 01 SUV frissített változata: az Európának szánt kivitelnek készült egy új orr-rész, egy áthangolt futómű és átszabták a belső teret is. A márka egyik érdekes húzása, hogy összesen négyféle autót kínálnak majd: lesz két színváltozat – kék és fekete – illetve kétféle hajtás, egy öntöltő hibrid és egy konnektoros hibrid. Így az autók igényre szabása gyakorlatilag nem visz el időt: előre legyárthatják Kínában a raktárkészletet.
A 01 műszaki értelemben a Volvo XC40 nagyon közeli rokona, a leglényegesebb különbség az eltérő formaterv. Mindkét hajtásváltozat a szabvány Volvo motorcsalád 1,5 literes, háromhengeres turbós benzinmotorja köré épül, és az első kerekeket hajtja.
Az öntöltő hibridet ennek egy 143 lóerős változata hajtja egy 54 lóerős villanymotorral közösen, és a rendszerben csupán egy nettó 0,7 kWh-s Li-ion akkumulátor van. Ez a gyakorlatban arra elég, hogy a fékezési energia egy részét visszanyerje. Ez a változat mintegy 100 kg-mal könnyebb, és azok számára lehet előnyösebb, akiknek nincs lehetőségük naponta tölteni az akkumulátort.
A konnektoros hibrid változatba erősebb, 180 lóerős benzinmotor kerül, 82 lóerős villanymotorral és egy 14,1 kWh-s akkumulátorral. A gyáriak szerint ez utóbbi akár 70 km tisztán elektromos használatra is elég lehet, de ez egyértelműen akkor jobb választás üzemanyagköltség szempontjából, ha van lehetőség az akkumulátor újratöltésére legalább napi-kétnapi rendszerességgel.
Az autók kapcsán azonban nem is a műszaki paramétereket emlegették leginkább, hanem azt, hogy igyekeztek a tervezéskor a környezeti szempontokat is maximálisan figyelembe venni. Így a kárpitozást például az Econell nevű cég elhasznált halászhálókból újrahasznosított szöveteiből állítják elő, bőr kárpitokat pedig egyáltalán nem alkalmaznak.
Az elképzelés az, hogy a márka egész Európában elérhető lesz – a szervizhátteret a helyi adminisztrációs feladatokat az európai Volvo kereskedőhálózat vállalja – fizikailag azonban csak a nagyvárosokban létesülő Lynk & Co klubokban lehet majd elérni a céget.
Emellett meg is lehet majd vásárolni az autókat, de még nem tudtak konkrét árat mondani, bár azt ígérték, néhány héten belül azt is nyilvánosságra hozzák. Úgy tűnik, egyébként is azokra számítanak inkább, akik számára vonzó lehetőség, hogy a bármikor lemondható havidíjas előfizetésért bármikor készen álló, karbantartott és biztosított autót kapnak, a szervizbe járás, vizsgáztatás és egyéb időigényes utánajárás nélkül. Emellett azokra is, akik szívesen használnák eseti jelleggel mások megosztott autóit. Ebben segít a Lynk & Co app, ugyanakkor a megosztás feltételeit a klubtagok egymás közt rendezhetik, a cég az ebből potenciálisan adódó konfliktusokból érthető módon igyekszik kimaradni.
Bár a bejelentés már megtörtént, az első Lynk & Co klub Amszterdamban csak október végén nyílik, a második pedig valamivel később Göteborgban. Az első autókat viszont csak jövő áprilisban kezdik kiszállítani, addig tulajdonképp az üzlet felépítése, a megrendelések begyűjtése, az igények felmérése zajlik majd.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
